[da-dansk] Hvor skal 'fanebladet' stå?

David Lamhauge David Lamhauge

[da-dansk] Hvor skal 'fanebladet' stå?

Vi har en del oversættelser med ordet 'fanebladet'.Traditionelt er det
oversat til: "Vælg fanebladet blablabla".
Mange af de oversættelser der afventer godkendelse nu er med forslag om at
oversætte til "Vælg blablabla fanebladet".
Jeg er ikke dansklærer, og det er muligvis mere grammatisk korrekt at sætte
fanebladet sidst i sætningen, men jeg foretrækker den første måde. Der er
forskel på almindelig tale, og skreven instruktion.
Hvad siger I andre?

Jeppe Bundsgaard Jeppe Bundsgaard

Re: [da-dansk] Hvor skal 'fanebladet' stå?

Ejnar Zacho Rath Ejnar Zacho Rath

[da-dansk] Re: [da-dansk] Hvor skal 'fanebladet' stå?

Enig med Jeppe.  Og "<xyz>-fanebladet" ser ikke ret kønt ud.

Vh
Ejnar

Den 31. juli 2018 kl. 09.15 skrev Jeppe Bundsgaard <[hidden email]>:

> men der skal være en bindestreg i det andet tilfælde: vælg
> Filer-fanebladet. Enig i at vælg fanebladet Filer lyder bedre.</span></div>
> --
> Send en e-mail til [hidden email] for instruktioner
> om hvordan du ophæver dit abonnement
> Problemer? https://da.libreoffice.org/kontakt-os/postlister/
> libreoffice.org/da/dansk/

Ejnar Zacho Rath