[da-dansk] LibreOffice oversættelse og fællesskabet i øvrigt

[da-dansk] LibreOffice oversættelse og fællesskabet i øvrigt

Hej med jer alle 37. Ja så mange er vi faktisk her på listen.

Det er dog kun maks 4 af os der rent faktisk oversætter, og jeg vil gerne
appellere til at alle giver et par timer når vi har aller mest travlt. De
der oversætter lægger turimelig mange timer i det, og vi bør kunne fordele
det ud på flere hænder.

Oversættelsen af version 6.2 gik jo ganske godt, og jeg kan se at næste
version også er godt på vej. Tusind tak til jer der yder en kæmpe indsats.

Indtil næste "ryk" kan vi med fordel få gjort hovedrent, og f.eks. få
rettet op på de småting vi har fundet i den travle periode. Alle vores
mails er arkiveret her: https://listarchives.libreoffice.org/da/dansk/

Vi kan også bruge tiden på at vedligeholde vores wiki:
https://wiki.documentfoundation.org/Main_Page/da

Jeg påtænker at opdatere listen over regnearksfunktioner en af dagene.
Måske skal vi også prøve om vi kan gøre vores "Velkommen" bedre:
https://wiki.documentfoundation.org/DA/Nybegynder

Mht. markedsføring, så må I alle sammen gerne byde ind med forslag. F.eks.
har vi ikke ret meget aktivitet på LinkedIn. Var det en ide at oprette en
side eller en gruppe?

Jeg udgiver nyhedsbrevet (næsten) hver måned, og hvis I har input, så sig
endelig til.

Med venlig hilsen

Leif Lodahl

David Lamhauge David Lamhauge

Re: [da-dansk] LibreOffice oversættelse og fællesskabet i øvrigt

37 personer? Det var ikke så lidt.
Jeg regner med at være en af de fire der nævnes, og det er egentlig ikke så
godt.
Siden september måned (2018) har jeg nemlig brugt en del tid på et open
source projekt der hedder Pencil2D. Jeg har en fortid med 20+ år i
tegnefilmsbranchen, og det er meget givtigt for mig at arbejde med holdet
bag Pencil2D.
Desværre er det gået ud over den tid jeg bruger på LibreOffice, og det
fortsætter nok en tid endnu.
Jeg vil derfor opfordre alle til at gøre som Leif opfordrer til, nemlig at
afse lidt tid ind imellem til LibreOffice.
Venligst, David