[da-dansk] Mens vi venter ...

Nu hvor vi er færdige (i god tid) med oversættelsen, kan vi godt fortsætte
den gode stil. Der er fortsat rigtig mange opgaver, som ligger og venter.

F.eks. korrekturlæsning af hjælpen. Kig hjælpen igennem i programmet, og
ret evt. fejl. Jeg ved f.eks. at der fortsat er en del steder, hvor der
mangler mellemrum mellem ord. Typisk opstår det når der er et XML-tag
omkring, f.eks. "vi skal fremhæve<emph>et ord</emph."

Det går galt, fordi der hver er mellemrum før eller efter XML'en.

En anden ting vi kan kigge på, er konsistens i sprogbrug og begreber. Jeg
tænker det vil være en god ide at få gennemgået teksterne på det område
også.

Så har vi en wiki: https://wiki.documentfoundation.org/Main_Page/da

Den trænger vist også til en overhaling. Specielt mht. at tage godt imod
nye frivillige.
Der er også en oversigt over regnearksfunktionerne.
https://wiki.documentfoundation.org/DA/Calcfunktioner
Spørgsmålet er om vi har behov for den side? Den er ikke opdateret de
seneste par versioner.

Og så var der oversigten over nye versioner til hjemmesiden:
http://da.libreoffice.org/om-libreoffice/features/ . Er der nogen der vil
tage sig af den sag?

Og sidst men ikke mindst er jeg ALTID interesseret i, hvis nogen af jer vil
give input til nyhedsbrevet.

Venlig hilsen
Leif

David Lamhauge David Lamhauge

Re: [da-dansk] Mens vi venter ...

Der er to af emnerne jeg kunne bruge tid på.

1)
Konsistens i sprogbrug og begreber. Det er nok en stor opgave, og jeg mener
også at sproget udvikler sig, så det der var god latin for 10 år siden,
ikke holder i dag. Der bliver nogle diskussioner der skal føres og
afsluttes her.

2)
Oversigten over regnearksfunktioner. Jeg har personligt brugt denne og
andre sider i forbindelse med mine forslag til oversættelser.
Jeg vil gerne prøve opdatere den, da jeg synes der er behov for den.
Problemet er nok at finde alle Calcs funtioner...

Venligst

David

Re: [da-dansk] Mens vi venter ...

Mht. punkt to kan du med fordel tage udgangspunkt i releasenotes for de
seneste to-tre versioner.

/Leif

Den 15. januar 2017 kl. 23.08 skrev David Lamhauge <[hidden email]>
:

Den 16. januar 2017 kl. 08.23 skrev Leif Lodahl <[hidden email]>:

> Mht. punkt to kan du med fordel tage udgangspunkt i releasenotes for de
> seneste to-tre versioner.
>
> OK. Skriver jeg det ind i et regneark, tabel eller direkte på siden? Det
kræver da noget adgang.
/David