[da-dansk] Oversættelse af LibreOffice

Hej alle,
Oversættelsen af brugergrænsefladen er godt i gang. Vi har endnu ikke fået
tekster til hjælpen, men det kommer senest til jul (uge 51).

Vi ved af erfaring at hjælpeteksterne tager lang tid at oversætte, fordi
det ofte er lange afsnit med komplicerede sætninger.

Det vil derfor være en stor fordel for os selv, hvis vi allerede nu får
brugergrænsefladen oversat.

Jeg er selv gået i gang med at godkende de auto-oversatte tekster, hvilket
jeg måske kan blive færdig med her hen over weekend'en. Det er de tekster,
hvor der allerede ligger et forslag, og hvor jeg bare skal fjerne fluebenet
ud for "Kræver yderligere arbejde". Men der er også en del der skal
oversættes, og en del der skal godkendes.

Vær opmærksom på, at det kan være en god ide lige at gennemlæse hvad der er
af nye features, så vi har en ide om hvad det er vi oversætter. Der er også
en beta-version klar, så vi kan se hvordan brugergrænsefladen ser ud.

Oversigt over nye features:
https://wiki.documentfoundation.org/ReleaseNotes/5.3
Oversættelsen: https://translations.documentfoundation.org/da/
Beta-version: https://da.libreoffice.org/hent-libreoffice/test/

Med venlig hilsen

Leif Lodahl

Jesper Laugesen Jesper Laugesen

Re: [da-dansk] Oversættelse af LibreOffice

Hej

Ville lige bruge et kvarter eller tre på at oversætte... Men hver gang
jeg vil gå til næste streng uden at sende/foreslå får jeg en dialogboks
med "You have unsaved changes in this string. Navigating away will
discard those changes".

Meget irriterende, meget tidsstjælende...

:) Jesper

--
Jesper Laugesen
Halgreensgade 16, st. th.

Re: [da-dansk] Oversættelse af LibreOffice

Hej Jesper et al,
Jeg er enig med dig i at det er irriterende. Det er et problem, som
forsøges løst.

/Leif