[da-dansk] Placere eller pladsere

Jeppe Bundsgaard Jeppe Bundsgaard

[da-dansk] Placere eller pladsere

hej
Jeg har længe været irriteret over "Pladsér i margener" som valg til
hvor kommentarer skal være ved udskrift. Nu har jeg foreslået i
oversættelsen at ændre til "Placer i margener" Håber i er enige - og at
en vil godkende.
Det kunne selvfølgelig også være: "Vis i margener".
Mvh
jepep

René Lagoni Neukirch René Lagoni Neukirch

Re: [da-dansk] Placere eller pladsere

Placer +1

--
Med venlig hilsen/kind regards

René Lagoni Neukirch
Rytterager 108
2791 Dragør
Mob. 2093 1904

Den 20-02-2016 kl. 18:07 skrev Jeppe Bundsgaard:
> [...]
> at en vil godkende.
> Det kunne selvfølgelig også være: "Vis i margener".

Ejnar Zacho Rath Ejnar Zacho Rath

Re: [da-dansk] Placere eller pladsere

Den er nem - der er ikke noget verbum, der hedder "Pladsér" , "Pladser"
eller lignennde på dansk :-)

Placer +1

Vh
Ejnar

Den 20. februar 2016 kl. 18.33 skrev René Lagoni Neukirch <[hidden email]>
:

--
Ejnar Zacho Rath
Kølstrup Bygade 48

"Jørgen F. Madsen" "Jørgen F. Madsen"

Re: [da-dansk] Placere eller pladsere

+1

Den 21-02-2016 kl. 11:08 skrev Ejnar Zacho Rath:

> [...]
> Ejnar
>
> Den 20. februar 2016 kl. 18.33 skrev René Lagoni Neukirch <[hidden email]>

Jesper Hertel Jesper Hertel

Re: [da-dansk] Placere eller pladsere

Den rettelse er jo lige ud ad landevejen og indiskutabel. Jeg har godkendt
den.

Mvh.
Jesper

Den 21. februar 2016 kl. 11.19 skrev Jørgen F. Madsen <[hidden email]>:

> [...]
> http://listarchives.libreoffice.org/da/dansk/
> Alle beskeder du sender til listen bliver publiseret her og kan ikke

Keld Simonsen Keld Simonsen

Re: [da-dansk] Placere eller pladsere

Jeg mener det bør være Placér - med accent.

Hilsn
Keld

On Sun, Feb 21, 2016 at 11:08:35AM +0100, Ejnar Zacho Rath wrote:

> [...]
> Alle beskeder du sender til listen bliver publiseret her og kan ikke efterfølgende slettes

Jeg mener også at der er tale om en tastefejl.

+1

Om det er med accent eller ej er frit valg.

/Leif

Den 20. februar 2016 kl. 18.07 skrev Jeppe Bundsgaard <[hidden email]>
:

> [...]
> http://listarchives.libreoffice.org/da/dansk/
> Alle beskeder du sender til listen bliver publiseret her og kan ikke

Hvorfor skulle det dog være med accent?  Der er jo ingen risiko for
misforståelse.

Vh
Ejnar

--
Ejnar Zacho Rath
Kølstrup Bygade 48

Jesper Hertel Jesper Hertel

Re: [da-dansk] Placere eller pladsere

Placer eller Placér er begge lige gode og lige korrekte. Det er smag og
behag. Accenten hjælper til en hurtigere forståelse, men selv hvis der
ingen accent er kan ordet ikke misforstås.

Man kunne argumentere for, at *hvis *vi ændrer Placer til Placér, så bør vi
for at være konsekvente også ændre menunavnet "Formater" til "Formatér", da
"Formater" i modsætning til "Placer" faktisk både *kan *misforstås og også
*bliver *misforstået i praksis: Der er mange, der stadig tror, at der står
"format" i flertal og ikke bydemåden af formatere (hvilket vi også
tidligere har diskuteret her på listen).

Så hvis vi ikke er klar til at sætte accent på Formater, så bør vi måske
heller ikke sætte den på Placer.

Mvh.
Jesper

Preben Hedegaard Preben Hedegaard