[da-dansk] Regnearksfunktioner UDEN danske navne

Steen Rønnow Steen Rønnow

[da-dansk] Regnearksfunktioner UDEN danske navne

Hej alleJeg er stødt på nogle Calc-funktioner, der mangler danske navne og
har derfor lavet denne sammenstilling  Calc-funktioner-da-eng.odt
<http://nabble.documentfoundation.org/file/t389829/Calc-funktioner-da-eng.odt>
på baggrund af vores wiki-side
https://wiki.documentfoundation.org/DA/Calcfunktioner
<https://wiki.documentfoundation.org/DA/Calcfunktionerhttp://>  og de
engelske releasenotes, der for hver x.x-version er til at nå fra
https://wiki.documentfoundation.org/ReleaseNotes
<http://https://wiki.documentfoundation.org/ReleaseNotes>  Hvad gør vi?Er
det OK, at jeg indsætter foreløbig de funktioner, der allerede er navngivet
på dansk, samt manglende versionsnumre?/ Steen R.

-----
Steen Rønnow
--
Sent from: http://nabble.documentfoundation.org/Dansk-f1744063.html
Steen Rønnow
David Lamhauge David Lamhauge

Re: [da-dansk] Regnearksfunktioner UDEN danske navne

Jeg er ikke sikker på hvad du mener/spørger om.
Hvis du vil opdatere wiki'en, så er det bare at gå i gang.
Hvis det er noget andet, så kan ikke gennemskue hvad du mener.

Venligst, David

Den 17. maj 2018 kl. 23.06 skrev Steen Rønnow <[hidden email]>:

> [...]
> libreoffice.org/da/dansk/
> Alle beskeder du sender til listen bliver publiseret her og kan ikke

Steen Rønnow Steen Rønnow

Re: [da-dansk] Regnearksfunktioner UDEN danske navne

Hej David m.fl.

Der er kommet nye regnefunktioner til, siden wiki'en blev opdateret
sidst. Disse funktioner mangler et dansk navn (eller det fremgår i
hvert fald ikke af listen over Calc-funktioner på den danske wiki. Det
drejer sig om

FINDB

SEARCHB

REPLACEB

ROUNDSIG

EFFECTIVE

CONCAT

TEXTJOIN

IFS

SWITCH

MAXIFS

MINIFS

FORECAST.ETS.SEASONALITY

FLOOR.MATH

CEILING.MATH

CEILING.XCL

FLOOR.XCL

ENCODEURL

Jeg tør - med min minimal indsigt i statistik og programmering ikke
kaste mig ud navngivelse på dansk.
Kan nogen hjælpe mig?

Med venlig Hilsen

*Steen Rønnow*   2217 9414