[da-dansk] Spørgsmål om oversættelse

Hej alle,
I version 5.1 er der en ny mulighed i Vis-menuen, nemlig "Hide whitespace".
Menupunktet er oversat til "Skjul blanktegn".

Valgmuligheden skjuler ikke ekstra mellemrum eller kontroltegn, men derimod
områder af dokumentet over (før) første afsnit og under (efter) sidste
afsnit. Således bliver dokumentets højde komprimeret.

På den baggrund mener jeg for det første at det engelske ord Whitespace er
forkert, men også at den danske fortolkning er misvisende.

Har nogen af jer en ide til, hvad vi kan kalde dette "fænomen"?

Keld Simonsen Keld Simonsen

Re: [da-dansk] Spørgsmål om oversættelse

On Thu, Jan 14, 2016 at 07:19:27PM +0100, Leif Lodahl wrote:

> [...]
> forkert, men også at den danske fortolkning er misvisende.
>
> Har nogen af jer en ide til, hvad vi kan kalde dette "fænomen"?

Måske "skjul ekstra blanke linjer"

Hilsen
keld

René Lagoni Neukirch René Lagoni Neukirch

Re: [da-dansk] Spørgsmål om oversættelse

Hvad med: Komprimér højde ?

--
Med venlig hilsen/kind regards

René Lagoni Neukirch
Rytterager 108
2791 Dragør
Mob. 2093 1904

Den 14-01-2016 kl. 19:19 skrev Leif Lodahl:

> [...]
> forkert, men også at den danske fortolkning er misvisende.
>
> Har nogen af jer en ide til, hvad vi kan kalde dette "fænomen"?

Jeppe Bundsgaard Jeppe Bundsgaard

SV: Re: [da-dansk] Spørgsmål om oversættelse

Eller
skjul tomme områder
Skjul tomme sideområder

Sendt fra min telefon. Derfor kortfattet.

---- René Lagoni Neukirch skrev ----

>Hvad med: Komprimér højde ?
>
>--
>Med venlig hilsen/kind regards
>
>René Lagoni Neukirch
>Rytterager 108
>2791 Dragør
>Mob. 2093 1904

>--
>Send en e-mail til [hidden email] for instruktioner om hvordan du ophæver dit abonnement
>Problemer? http://da.libreoffice.org/kontakt-os/postlister/
>Alle beskeder du sender til listen bliver publiseret her og kan ikke efterfølgende slettes

Preben Hedegaard Preben Hedegaard

Re: [da-dansk] Spørgsmål om oversættelse

+1 til skjul tomme sideområder

/Preben