[da-stavekontrol] Fwd: Synonymordbog

Leif Lodahl (Document Foundation) Leif Lodahl (Document Foundation)

[da-stavekontrol] Fwd: Synonymordbog

Videresendt.
Hvem vil svare?

/Leif
---------- Videresendte meddelelser ----------
Fra: Kenneth Christophersen <[hidden email]>
Dato: 11. marts 2018 kl. 17.23
Emne: Synonymordbog
Til: [hidden email]

Hej Leif

Jeg leder efter noget software, som jeg kan anvende til at lave og
vedligeholde en synonymordbog.

Findes der noget software som anvendes til at lave synonymordbogen i Libre
Office?

Ved du hvem som administrerer: http://synonym.oooforum.dk/

Med venlig hilsen

Kenneth Christophersen

---------------------------------------
Agtoftsvej 39
<https://maps.google.com/?q=Agtoftsvej+39+DK-6400+S%C3%B8nderborg&entry=gmail&source=g>
DK-6400 Sønderborg
<https://maps.google.com/?q=Agtoftsvej+39+DK-6400+S%C3%B8nderborg&entry=gmail&source=g>

esben_aaberg esben_aaberg

SV: [da-stavekontrol] Fwd: Synonymordbog

Hej Kenneth
P.t. er sitet hvor synonymordbogen til LibreOffice skabes ud fra ikke online, og det har været stadiet de sidste par år. Men jeg har en offline kopi jeg vedligeholder. Dog får den bestemt ikke den opmærksomhed, den fortjener, da det meste af min "frivillig-tid" gå mod stavekontrollen i LibreOffice.
Selve sitet er OpenThesaurus version 1.5 af https://www.openthesaurus.de/ som oprindelig hostede koden her https://sourceforge.net/projects/openthesaurus. Version 1.5 var skrevet i php, men i dag bruger det tyske OpenThesaurus noget helt andet kode.

Nu skriver du ikke om det er et hygge krydsordsprojekt du har gang i, eller om du gerne vil til at løbe synonymordbogsprojektet i gang igen, så inden jeg løber ud af en tangent der ligger langt væk fra dine ambitioner og hensigt, må jeg heller stoppe her.
Du skal være velkommen til at præcisere dit spørgsmål, bede om koden eller forespørge på datafiler.

Med venlig hilsen
Esben Aaberg

P.s. der er også sendt en kopi til [hidden email], hvor vi koordinere arbejdet med stavekontrol, synonymordbog, orddeling og grammatikkontrol. Se yderligere her: https://da.libreoffice.org/kontakt-os/
Vælger du at svar til listen skal du først tilmelde dig den, men så vil du også ramme folk, med fingrene nede i alle mulige sprogprojekter.