[da-stavekontrol] Stavekontrol i Vim

scootergrisen scootergrisen

[da-stavekontrol] Stavekontrol i Vim

http://www.stavekontrolden.dk/ er der linket
"https://extensions.libreoffice.org/extensions/stavekontrolden-danish-dictionary"
som åbenbart er der hvor man kan hente ordbogen.

Nedenunder er der link til seneste udviklingsversion men indholdet lader
til at være ældre end det første link. I aff-filerne står:

#Stavekontrolden version 2.4
#Copyright (C) 2018

#Stavekontrolden version 1.4
#Copyright (C) 2015

Jeg er ved at oversætte Vim og i den forbindelse fandt jeg filerne:
da_DK.diff
main.aap
Se https://github.com/vim/vim/tree/master/runtime/spell/da

Men det lader til at være noget gammelt (11 og 13 år siden sidste
opdatering).

De er åbenbart blevet hentet fra openoffice men det lader til i har
ordbogen på libreoffice.

Jeg prøver at få det rettet i Vim så man kan bruge de seneste ordbøger osv.
Se også https://github.com/vim/vim/issues/3128

Jeppe Bundsgaard Jeppe Bundsgaard

Re: [da-stavekontrol] Stavekontrol i Vim

HejDu har helt ret i at der er uorden i disse filer. Esben trækker data
ud fra databasen og kombinerer det med nogle scripts han har liggende
lokalt. Så spørgsmålet er hvad vi skal gøre for ikke at have denne
uoverensstemmelse.
@Esben, lægger du de to filer et sted online som vi kan henvise til i
stedet? Eller skal vi bare fjerne linkene?
Skal vi i øvrigt fjerne det meste af hjemmesiden - for vi bruger vel
ikke meget af det længere?
Gad vide egentlig hvilke projekter der bruger vores ordbog og filer...?
Det ser ud til på https://hunspell.github.io/ at hunspell bruges af alt
og alle, men er det vores ordbog? Som du også siger, så ser det ud til
at vim fx henter fra open office, men bruger open office også vores
stavekontrol? Ellers burde vi måske hjælpe dem til at gøre det, så det
er en uptodate-version alle har.

--
Jeppe Bundsgaard
Tel.: +45 31192607
Jeppe Bundsgaard Jeppe Bundsgaard

Re: [da-stavekontrol] Stavekontrol i Vim

Hej igenEsben, det ser ud til at du fik pakkevedligeholderne på Debian
til at opdatere da_DK til den nyeste version i 2014: https://bugs.debia
n.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=773971
Mon det lykkedes dig at finde ud af hvordan man vedligeholder sådan en
pakke? Eller vil du eller skal jeg skrive en ny bug og bede dem om at
gen-opdatere til den nye version fra april i år?
Synes det er ret uoverskueligt hvordan og hvorfra alle de forskellige
programmer henter deres dictionaries. Fx har openoffice en version fra
2008 liggende som Finn lagde op dengang. Jeg har opfordret til at folk
installerer fra libreoffice i stedet (hvis mit indlæg bliver godkendt),
men det ville jo være smartere hvis det bare var vores stavekontrold
der lå klar også til folk der bruger openoffice.MvhJeppe