downloadpagina NL

Guy Voets Guy Voets

downloadpagina NL

Beste mensen,

Allereerst proficiat met versie 5!
Ik heb ze al op de laptop van m'n vrouw gedownload, maar nog niet echt
getest.
Zij had in de 4.4 problemen met vet en cursief die niet meer werkten in
haar lievelingsfont STFangsong.

Wat ik jullie hiermee wil melden, is dat er al een tijdje iets raars
gebeurt op de NL downloadpagina. Ik krijg steevast de melding:

"Er zijn geen regeluliere installatiebestanden beschikbaar.
Verander uw keuze of kies er één uit de aanvullende downloads hieronder."

(inclusief de rare spelling van 'reguliere')
 De automatische selectie zit wel juist, Mac OS X (Intel), versie 5.0.0,
Nederlands,
maar die kan ik dus nergens op de NL site te pakken krijgen (ik haal ze wel
op de internationale site).

Guy
using LibO 4.4.3 on a iMac Intel DualCore MountainLion 10.10.4
Dodoes can't afford to have headaches

Cboogerd Cboogerd

Re: downloadpagina NL

Beste mensen,

ja, problemen met vet en cursief heb ik ook. Ik werk met Verdana,
wanneer ik kopjes schrijf in 12 of 14 lettergrootte vet en cursief, dan
vallen die uit elkaar. Alleen vet werkt wel. Weet iemand waardoor dat
komt? Vroeger had ik dat probleem niet
hartelijke groet, Cornelis Boogerd

Op 10-8-2015 om 10:21 schreef Guy Voets:

> [...]
> Nederlands,
> maar die kan ik dus nergens op de NL site te pakken krijgen (ik haal ze wel

Re: downloadpagina NL

Mijn vader heeft ook een mac Guy. Vandaar dat ik wel eens rondkijk daar.

Dit
https://nl.libreoffice.org/download/?type=mac-x86&version=5.0.0&lang=nl
lijkt me ook ongelukkig. De versie 5 is er blijkbaar alleen voor macs
die OS X 10.8 of nieuwer hebben. Maar hier
https://nl.libreoffice.org/download/?type=mac-x86_64&version=5.0.0&lang=nl
gaat het dan helemaal goed (ook nl.libreoffice...).

10.8 - "mounten lion", zie ik in de wikipedia - is er ook alweer vanaf
februari 2012. En apple strooit met die nieuwe OS X versies. Die kan
iedereen gratis installeren. Maar op de nl. site lijkt het wel
onduidelijk/ongelukkig/fout te staan. Ik had het nog niet gezien want ik
heb de laatste versie voor mijn vader van de internationale site gehaald.

(ter zijde: de mac mini van mijn vader is ook niet meer "piep". 2009
geloof ik. Daar heb ik laatst 4, i.p.v. 2 gyg geheugen in gezet. Hij
werd wel steeds trager met die nieuwe osx versies. Nu doet hij het zeker
weer goed genoeg.)