geen bijlage bij direct mail met libreoffice writer

spidey-westland spidey-westland

geen bijlage bij direct mail met libreoffice writer

Hallo

Als ik een document maak en hierna direct wil versturen met het commando:

Bestand>Verzenden>Document als e-mail

Dan komt het mail programma te voorschijn maar het document is niet als
een bijlage en staat ook niet in het mail.

Hoe kan ik dit oplossen?

groet

Wim

VLB1 VLB1

Re: geen bijlage bij direct mail met libreoffice writer

Ik gebruik versie 4.1.4.2 en bij mij gaat het wel goed.
windows 7
Thunderbird

groeten Frank

spidey-westland schreef op 15-1-2014 19:11:

> [...]
>
> Wim

spidey-westland spidey-westland

Re: geen bijlage bij direct mail met libreoffice writer

Frank,Ik gebruiken Ubuntu 13.10Dus ik moet nog verder bekijken.Wimop 15-01-14 19:26, VLB1 schreef:
Ik
      gebruik versie 4.1.4.2 en bij mij gaat het wel goed.windows 7Thunderbirdgroeten Frankspidey-westland schreef op 15-1-2014 19:11:HalloAls ik een document maak en hierna direct wil versturen met het
[...]

Dag Wim,

spidey-westland wrote (15-01-14 19:11)

> [...]
>
> Dan komt het mail programma te voorschijn maar het document is niet als
> een bijlage en staat ook niet in het mail.

Heb ik ook gezien. Ik vermoed een redelijk nieuwe LibreOffice met
Thunderbird? (Je, de header van je mail bevestigt dat - of Iceweasel...)

Bij Extra > Opties > Internet 'Thunderbird' invullen hielp voor mij.

 - Cor Nouws
 - http://nl.libreoffice.org
 - The Document Foundation Membership Committee Member

spidey-westland spidey-westland

Re: geen bijlage bij direct mail met libreoffice writer

Dag Cor,

Bij staat dit ook.

Maar het werk nog niet.
Ook als ik kies om het document als pdf wil verzenden dan gaat dat niet.

Ik moet dus eerst een pdf te maken en daarna via Thundebird het verzenden.

Dus wat er nu fout is in LO weet ik niet.

Heb je nog meer tips?

Wim
op 15-01-14 19:52, Cor Nouws schreef:

> [...]
> Thunderbird? (Je, de header van je mail bevestigt dat - of Iceweasel...)
>
> Bij Extra > Opties > Internet 'Thunderbird' invullen hielp voor mij.

Roelof Everts Roelof Everts

Re: geen bijlage bij direct mail met libreoffice writer

Goedemorgen Spidey,

IK werk ook met Ubuntu 13.10, bij mij werkt het verzenden wel, je zou
kunnen nakijken bij standaard programma's of je daar wel thunderbird
hebt ingevuld.
  Je vind de systeeminstellingen via de <startknop> rechtsboven kies
<systeeminstellingen> <details> <standaardtoepassingen>.
of via de dash vul hier in instellingen en kies dan
<systeeminstellingen> <details> <standaardtoepassingen>

hebben staan sensible-lomua.
deze laatste instelling zorgt ervoor dat je default email programma
wordt gekozen.

Mocht je beide instelling goed hebben staan, en het werkt nog steeds
niet, dan kun je sensible-lomua wijzigen in thunderbird (wel het juiste
pad aangeven /usr/bin/thunderbird )

succes,

Roelof Everts

spidey-westland schreef op 15-1-2014 20:32:

> [...]
>
> Ik moet dus eerst een pdf te maken en daarna via Thundebird het
> verzenden.
>
> Dus wat er nu fout is in LO weet ik niet.

JePe JePe

Re: geen bijlage bij direct mail met libreoffice writer

Dag Wim,In Ubuntu 13.10 met LO 4.1.3.2 werkt het hier ook na ingeven van
    'thunderbird' bij extra-Opties-internetop 15-01-14 20:32, spidey-westland
      schreef:
Dag
      Cor,Bij staat dit ook.Maar het werk nog niet.Ook als ik kies om het document als pdf wil verzenden dan gaat dat
      niet.Ik moet dus eerst een pdf te maken en daarna via Thundebird het
      verzenden.Dus wat er nu fout is in LO weet ik niet.Heb je nog meer tips?Wimop 15-01-14 19:52, Cor Nouws schreef:Dag Wim,spidey-westland wrote (15-01-14 19:11)Als ik een document maak en hierna
          direct wil versturen met het commando:BestandVerzendenDocument als e-mailDan komt het mail programma te voorschijn maar het document is
          niet alseen bijlage en staat ook niet in het mail.Heb ik ook gezien. Ik vermoed een redelijk nieuwe LibreOffice
        metThunderbird? (Je, de header van je mail bevestigt dat - of
        Iceweasel...)Bij ExtraOptiesInternet 'Thunderbird' invullen hielp
        voor mij.vr. groet,Cor--<!--
                @page { size: 21cm 29.7cm; margin: 2cm }
                P { margin-bottom: 0.21cm }
        -->

Vriendelijke
            Groeten

Johny
            Provoost

mailto:[hidden email]

mailto:[hidden email]

Website:http://www.johnyprovoost.net

spidey-westland spidey-westland

Re: geen bijlage bij direct mail met libreoffice writer

Goedemiddag Roelof,

Bedankt voor je info.
Ik ga het wijzigen.

Spidey
op 16-01-14 08:28, Roelof Everts schreef:

> [...]
>
> Roelof Everts

spidey-westland spidey-westland

Re: geen bijlage bij direct mail met libreoffice writer

Hallo Johny,

Jouw tip heeft mijn probleem opgelost.
Bij mij stond Mozilla-Thundebird en dit heb ik aangepast.
Waarschijnlijk is dit gewijzigd tijdens het omzetten van Gnome naar Falcon.

Ik ga dit nog verder nalopen met de blog omtrent "Falcon onder Ubuntu 13.10"

groet

Wim/Spidey