handleidingen LibO: LibO Instellen

Guy Voets Guy Voets

handleidingen LibO: LibO Instellen

Hallo,

Ben (nog steeds) bezig met de revisie van de handleiding LibO Instellen.

Vraagjes i.v.m. de figuren:
• ik werk op Mac, dus soms wijkt het beeld misschien wat af.
• wat is het gebruikelijke formaat? jpeg I suppose... Bepaalde resolutie?
met Gimp kan ik makkelijk bestandsformaat, resolutie e.d. aanpassen
• de figuren in de Engelse versie zijn meestal/allemaal afgesneden
boven de knoppenrij onderaan (OK / Annuleren / Help / Vorige)
Ik veronderstel omdat dit plaats bespaart. Nemen we het hele
dialoogvenster - of ook afgesneden waar de specifieke inhoud ophoudt?

Guy
using LibO 3.4.2 on a iMac Intel DualCore Lion
Dodoes can't afford to have headaches

Guy Voets Guy Voets

Re: handleidingen LibO: LibO Instellen

Op 10 oktober 2011 14:14 heeft Guy Voets <[hidden email]> het
volgende geschreven:

> [...]
> Ik veronderstel omdat dit plaats bespaart. Nemen we het hele
> dialoogvenster - of ook afgesneden waar de specifieke inhoud ophoudt?

• nog eentje, misschien doorslaggevend: op Mac zijn er in de
dialoogvensters geen onderstreepte letters die als sneltoets kunnen
gebruikt worden. Soms kan je wel met Ctrl-(letter) naar een invulvak
gaan, of naar één van de knoppen.
Misschien is het dan beter dat ik geen schermafbeeldingen van de
dialoogvensters maak, maar dat die gemaakt worden door een Windows of
Linuxgebruiker.

groeten,
--
Guy
using LibO 3.4.2 on a iMac Intel DualCore Lion
-- please reply only to [hidden email] --
Dodoes can't afford to have headaches

Luc Castermans Luc Castermans

Re: handleidingen LibO: LibO Instellen

Op 10 oktober 2011 14:47 schreef Guy Voets <[hidden email]> het
volgende:

Wij spraken af de schermafdrukken in Libo kleuren te maken; dus
"groen". Verder ga ik uit van hele schermplaatjes, dus incl. de menu's.

Zelf bewaar ik de plaatjes in .jpeg formaat.

Groeten

--
Luc Castermans
mailto:[hidden email]

vpanter vpanter

Re: handleidingen LibO: LibO Instellen

Dag Guy,

Op 10/10/2011 16:39, Luc Castermans schreef:
> Op 10 oktober 2011 14:47 schreef Guy Voets<[hidden email]>  het
> volgende:

Als je het niet erg vindt, voeg dan de Mac schermafbeeldingen bij, dan
kunnen we ze vergelijken en is de afwijking te groot, dan voegen we ze
beide in.
Ik werk met Screenshot Captor van Donation Coder en verkrijg
afbeeldingen in *.png formaat
Ik zou dezelfde afsnijding behouden

> Wij spraken af de schermafdrukken in Libo kleuren te maken; dus
> "groen". Verder ga ik uit van hele schermplaatjes, dus incl. de menu's.
> Zelf bewaar ik de plaatjes in .jpeg formaat.
Inderdaad, we opteerden voor het LibO groen
Vriendelijke groeten
--
Leo Moons
LibreOffice/nl

Nous sommes condamnés à être libres

-----
Geen virus gevonden in dit bericht.
Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
Versie: 10.0.1410 / Virusdatabase: 1520/3943 - datum van uitgifte: 10/07/11