kolom in rtf

Guy Voets Guy Voets

kolom in rtf

Beste mensen,

Ik had een lastig probleem dat helaas blijkbaar enkel met MSOffice opgelost
kon worden.
Een rtf-bestand met een tabel erin met 5 kolommen van 1100 rijen lang.
Ik moest de middelste kolom opvullen met gegevens.

Op Mac, Teksteditor: geeft geen kans een kolom 'in te plakken'.
In Write: als ik het rtf-bestand in LibO open en probeer de kolom, of een
aantal cellen ervan in de tabel te plakken, wordt ofwel alles wat ik
kopieer in één cel geplakt,
of als ik het aantal rijen selecteer, alles in elk van die cellen geplakt.

In MSO bestaat de mogelijkheid te kiezen om de gekopieerde cellen netjes te
verdelen over het overeenkomstige aantal rijen.
Bestaat die optie ook in Write?

In Calc is het geen probleem. Ik kon de rtf-tabel openen in Calc en er
alles mee doen wat ik wilde, maar... dan geraak ik niet meer terug naar rtf.
Ook via csv lukte het me niet het Calc-bestand via Write te converteren
naar een rtf-bestand.

Iemand ideeën in dit verband?

--
Guy
using LibO 5.3.2. on a iMac Intel Sierra 10.12.4

Re: kolom in rtf

Beste Guy,

Guy Voets wrote on 30-04-17 19:32:

> [...]
> kopieer in één cel geplakt,
> of als ik het aantal rijen selecteer, alles in elk van die cellen geplakt.

Als je de gegevens eerst in een kolom van zoveel cellen hebt en dat
selecteert en kopieert, en je zet de cursor in de 1e cel van de
middelste kolom, dan gaat het goed.

- vrijwilliger http://nl.libreoffice.org
- volunteer http://www.libreoffice.org
- The Document Foundation Membership Committee Member

Guy Voets Guy Voets

Re: kolom in rtf

Bedankt Cor.

Guy

Op 30 april 2017 om 20:15 schreef Cor Nouws <[hidden email]>:

> [...]
> - The Document Foundation Membership Committee Member

Guy
using LibO 5.3.2. on a iMac Intel Sierra 10.12.4

wimduk wimduk

Calc naar pdf conversie lukt niet

Beste lezers,

Ik heb een Calc bestand met twee werkbladen, t.w. Omzet en Kosten.
Dit bestand wil ik naar een pdf-bestand converteren maar dat lukt niet.
Er wordt slechts één werkblad naar het pdf-bestand geconverteerd (Omzet
of Kosten).
Wat doe ik fout?

Met vriendelijke groet,
Wimduk

Ivo ten Hagen Ivo ten Hagen

Re: Calc naar pdf conversie lukt niet

Kies onder [bestand] [... exporteren als pdf] en dan gaat het wel

Op 1-5-2017 om 19:30 schreef wim dukker:

> [...]
> Dit bestand wil ik naar een pdf-bestand converteren maar dat lukt
> niet. Er wordt slechts één werkblad naar het pdf-bestand geconverteerd

wimduk wimduk

Re: Calc naar pdf conversie lukt niet

Beste Ivo,

Hartelijk dank voor je snelle reactie, echter het resultaat is helaas
hetzelfde; er wordt maar één werkblad naar pdf geconverteerd.
Kan er ergens misschien een instelling verkeerd staan??

Met vriendelijke groet,
Wimduk

Op 01-05-17 om 19:37 schreef Ivo ten Hagen:

> Kies onder [bestand] [... exporteren als pdf] en dan gaat het wel

Ivo ten Hagen Ivo ten Hagen

Re: Calc naar pdf conversie lukt niet

Geen idee. Ik probeerde het bij mijzelf en daar lukte het de tweede keer wel. Ik nam aan dat ik het de eerste keer verkeerd deed. Misschien toch een bug?

Met vriendelijke groet,
Ivo ten Hagen

> [...]
> Kan er ergens misschien een instelling verkeerd staan??

wimduk wimduk

Re: Calc naar pdf conversie lukt niet

Het frustrerende is dat het bij mij/*in het verleden ook gelukt is !??*/.
In de index staat dan Umsatz blz 99
                                  Kosten  blz 99 (ik woon in Duitsland
en dit bestand moet naar het Finanzamt)
                                  Umsatz en Kosten kan ik daar in een
pdf-document lezen.

Ik ga ook nog even de tip van Frank proberen.

Met vriendelijke groet,
Wimduk

Op 01-05-17 om 21:52 schreef Ivo ten Hagen:

> Geen idee. Ik probeerde het bij mijzelf en daar lukte het de tweede keer wel. Ik nam aan dat ik het de eerste keer verkeerd deed. Misschien toch een bug?

> [...]

Dag Wim,

wim dukker wrote on 01-05-17 20:24:
> Hartelijk dank voor je snelle reactie, echter het resultaat is helaas
> hetzelfde; er wordt maar één werkblad naar pdf geconverteerd.

Je moet de bladen selecteren (Ctrl+klik op de tabs onderin) en in het
venster PDF opties kiezen voor Geselecteerde bladen (3e keuzerondje).

- vrijwilliger http://nl.libreoffice.org
- volunteer http://www.libreoffice.org
- The Document Foundation Membership Committee Member

wimduk wimduk

Re: Calc naar pdf conversie lukt niet

Ivo, Frank,

Hartelijk dank voor jullie ondersteuning.

De suggestie van Frank heeft mij op het goede spoor gezet. Ik had voor
beide bladen reeds een afdrukbereik ingesteld, maar heb gedaan het
afdrukbereik van Kosten (het tweede werkblad) toegevoegd (menu > opmaak
 > Afdrukbereiken > Toevoegen)
Daarna verliep alles zoals gewenst. Nogmaals hartelijk dank, top!

Met vriendelijke groet,
Wimduk