kolommen als alinea-opmaak

Is er iemand die weet of het nieuwe odf 1.3 formaat er in gaat voorzien dat het aantal kolommen ook deel kan zijn van een alinea-opmaak-profiel? Dat is nu (odf 1.2) NIET zo. Ik vind dat echt jammer. Als je bijvoorbeeld een stuk schrijft met voetnoten, kan je niet je pagina's twee kolommen geven en je voetnoten één...
Ja, dat kan wel met kunst- en vliegwerk. Maar dat is niet serieus.
Ik heb nu eindelijk een beknopt stukje gelezen over de veranderingen die odf 1.3 gaat brengen maar ik zag het niet. Ik had ook niet de indruk dat het een uitputtende opsomming was. Vandaar dat ik het hier even vraag.
Opvallend en ook fijn dat Microsoft een financiële bijdrage heeft geleverd aan odf 1.3. Ik geloof niet dat ik dit soort dingen altijd kan doorgronden...

Re: kolommen als alinea-opmaak

Hoi Pieter!

pieter wrote on 09/11/2019 12:34:

> [...]
> 1.3 gaat brengen maar ik zag het niet. Ik had ook niet de indruk dat
> het een uitputtende opsomming was. Vandaar dat ik het hier even

Meer over ODF en de procedures kun je hier vinden:
  https://www.oasis-open.org/committees/tc_home.php?wg_abbrev=office

Maar je kunt ook een bugmelding bij LibreOffice maken. Dan krijg je ook
geod advies en er lezen wschlijk mensen mee die vaker updates voor ODF
leveren.

> Opvallend en ook fijn dat Microsoft een financiële bijdrage
> heeft geleverd aan odf 1.3. Ik geloof niet dat ik dit soort dingen
> altijd kan doorgronden...

Hogere bedrijfspolitiek ;)