[libreoffice-l10n] Google Play Store - in need of translation

Next » 1234
Thorsten Behrens Thorsten Behrens

[libreoffice-l10n] Google Play Store - in need of translation

Hi there,

with our 4.0.0 release and the new Impress Remote for Android, TDF now
has an official Google Play Store - first item there being:

 https://play.google.com/store/apps/details?id=org.libreoffice.impressremote

The text there can be translated, and users visiting the page with a
corresponding browser locale will then get text in their native
language. I don't feel confident to suggest any particular avenue how
to best translate it - either by mailing me the plain text, or
sticking it to pootle, or having 1-2 people here get access to the
Play Store and do it directly?

Cheers,

-- Thorsten

italovignoli italovignoli

Re: [libreoffice-l10n] Google Play Store - in need of translation

Worth announcing it.

--
Italo Vignoli - [hidden email]
mob +39.348.5653829 - VoIP [hidden email]

Italo Vignoli
Director - The Document Foundation
Fitoschido Fitoschido

Re: [libreoffice-l10n] Google Play Store - in need of translation

On Fri, Feb 8, 2013 at 3:14 AM, Thorsten Behrens
<[hidden email]> wrote:
> [...]
> to best translate it - either by mailing me the plain text, or
> sticking it to pootle, or having 1-2 people here get access to the

The best approach would be Pootle of course, but I’m fine with sending
you an email with the translation.

--
Adolfo

Sérgio Marques Sérgio Marques

2013/2/8 Thorsten Behrens <[hidden email]>

> [...]
> to best translate it - either by mailing me the plain text, or
> sticking it to pootle, or having 1-2 people here get access to the

My vote is for Pootle.

Regards

--
Sérgio Marques

Olivier Hallot Olivier Hallot

Re: [libreoffice-l10n] Google Play Store - in need of translation

Hi Thorsten

The whole page is already in pt-BR from my browser locale. Only the
LO-specific text is not. So here is the translation.

Thanks

- -------------------%<------------
Baixe sem custo o seu controle remoto para o LibreOffice Impress. Este
app permite acionar sua apresentação de slides pelo seu dispositivo.
Android. Você também pode ver suas anotações e visualizar os slides no
seu dispositivo.

O LibreOffice é a poderosa suíte de escritório livre e sem custo
disponível para sistemas Windows, GNU/Linux e Mac. São seis aplicações
completas para suas necessidades de produção de documentos e
processamento de dados: Writer, Calc, Impress, Draw e Base. A
documentação e o suporte estão a seu alcance através de nossa ampla
comunidade de usuários, contribuidores e desenvolvedores e prestadores
de serviços.

Baixe já o LibreOffice no site http://pt-br.libreoffice.org/baixe-ja

O LibreOffice e o LibreOffice Impress Remote são software desenvolvidos
por uma comunidade reunida em torno da entidade sem fins lucrativos The
Document Foundation.

Este software foi desenvolvido por usuários como você, que acreditam nos
princípios do software livre e no compartilhamento do conhecimento sem
restrições. Visite nosso site em

http://pt-br.libreoffice.org/participe

- -------------------%<------------

Em 08-02-2013 07:14, Thorsten Behrens escreveu:

> [...]
> to best translate it - either by mailing me the plain text, or
> sticking it to pootle, or having 1-2 people here get access to the

- --
Olivier Hallot
Founder, Board of Directors Member - The Document Foundation
The Document Foundation, Zimmerstr. 69, 10117 Berlin, Germany
Fundação responsável civilmente, de acordo com o direito civil
Detalhes Legais: http://www.documentfoundation.org/imprint
LibreOffice translation leader for Brazilian Portuguese
+55-21-8822-8812

Olivier Hallot wrote:
> The whole page is already in pt-BR from my browser locale. Only the
> LO-specific text is not. So here is the translation.

Added, will take a little moment to percolate through the system
though.

Thanks for the translation,

-- Thorsten

Fitoschido Fitoschido

Re: [libreoffice-l10n] Google Play Store - in need of translation

OK Thorsten, here’s the translation to Spanish:

-------------------%<-------------------------------
¡Obtén la aplicación gratuita para controlar remotamente tus
presentaciones de LibreOffice! El Control remoto de LibreOffice
Impress es una aplicación que te permite interactuar con tu
presentación de diapositivas desde tu dispositivo Android, incluyendo
visualización de diapositivas, notas del presentador, y más.

LibreOffice es la potente suite de productividad gratuita, libre y de
código abierto para Windows, Mac y GNU/Linux, que pone a tu
disposición seis completas aplicaciones para satisfacer tus
necesidades de producción de documentos y procesamiento de datos:
Writer, Calc, Impress, Draw, Math y Base. Hay asistencia gratuita
disponible gracias a nuestra vasta comunidad de usuarios dedicados,
colaboradores y desarrolladores.

Descarga LibreOffice desde http://es.libreoffice.org/descarga/

LibreOffice, y el Control remoto de LibreOffice Impress, son
impulsados y desarrollados por la comunidad, bajo el cobijo de la
organización sin fines de lucro The Document Foundation.

Este software está desarrollado por usuarios como tú, que creen en los
principios del software libre y en compartir su trabajo con el mundo
de una manera no restrictiva. Conócenos en

http://es.libreoffice.org/participe/

Michael Bauer Michael Bauer

Re: [libreoffice-l10n] Google Play Store - in need of translation

Nice. Will the app interface itself be localized?

Turns out it doesn't run on my GTI5500 but I've noticed an oddity - I
had to punch in the entire URL in a browser. If I search for
"Libreoffice" or "Libreoffice impress" directly in the PlayStore, I get
some results but not this one.

Michael

08/02/2013 09:14, sgrìobh Thorsten Behrens:

Adolfo Jayme Barrientos wrote:
> OK Thorsten, here’s the translation to Spanish:

Thx - added for Spanish, Spanish(USA), Spanish(Latin America). If
there are finer points wrt. the latter two, poke me & I will
adjust. :)

Cheers,

-- Thorsten

Michael Riess-2 Michael Riess-2

Am 08.02.2013 10:14, schrieb Thorsten Behrens:

> [...]
> to best translate it - either by mailing me the plain text, or
> sticking it to pootle, or having 1-2 people here get access to the

her comes the german (de) version:

only the first 2 lines are translated by me,
 the other ones are just Copy-n-Paste from http://de.libreoffice.org/

Holen Sie sich die freie Fernsteuerungs-App für Präsentationen in LibreOffice!
LibreOffice Impress Remote ist die App um Ihre Bildschirmpräsentation von Ihrem Android-Gerät aus zu steuern - inklusive
Folien-Vorschau, Notizen und mehr.

LibreOffice ist eine leistungsfähige Office-Suite, voll kompatibel mit den Programmen anderer großer Office-Anbieter, für
verbreitete Betriebssysteme wie Windows, GNU/Linux 32-/64-Bit und Apple Mac OS X geeignet. LibreOffice bietet sechs Anwendungen für
die Erstellung von Dokumenten und zur Datenverarbeitung: Writer, Calc, Impress, Draw, Base und Math.

LibreOffice herunterladen http://de.libreoffice.org/download/

LibreOffice entsteht aus der kreativen Zusammenarbeit von Entwicklern und Community der The Document Foundation (Stiftung).
Unsere engagierte Gemeinschaft aus Benutzern, Beitragenden und Entwicklern bietet kostenlosen Support und Dokumentation.  Mitmachen?
Hier gibt es die Möglichkeiten!
http://de.libreoffice.org/mitarbeiten/

--
Michael Riess

Joan Montané Joan Montané

2013/2/8 Michael Riess <[hidden email]>

> [...]

Hi, following the Catalan (ca) translation, made by Jordi Serratosa and me.

Best regards,
Joan Montané

-------------------%<-------------------------------
Obteniu l'aplicació gratuïta per controlar remotament les presentacions del
LibreOffice! El LibreOffice Impress Remote és una aplicació que us permet
interactuar amb la presentació de diapositives des d'un dispositiu Android,
incloent-t'hi la previsualització de diapositives, notes del presentador i
més.

El LibreOffice és un paquet ofimàtic gratuït, lliure i de codi obert per al
Windows, Mac i GNU/Linux, que posa a la vostra disposició sis aplicacions
per satisfer les vostres necessitats de producció de documents i
processament de dades: Writer, Calc, Impress, Draw, Math i Base. Disposeu
d'assistència gratuïta gràcies a la nostra gran comunitat dedicada
d'usuaris, col·laboradors i desenvolupadors.

Baixeu el LibreOffice des de http://ca.libreoffice.org/baixada/

El LibreOffice, i el LibreOffice Impress Remote, és un programari impulsat
i desenvolupat per la comunitat, amb el suport de l'organització sense
afany de lucre The Document Foundation.

Aquest programari està desenvolupat per usuaris que creuen en els principis
del programari lliure i en compartir el seu treball amb el món d'una manera
no restrictiva. Visiteu-nos a

http://ca.libreoffice.org/

sophi sophi

Re: [libreoffice-l10n] Google Play Store - in need of translation

Hi Thorsten, all,
On 08/02/2013 10:42, Adolfo Jayme Barrientos wrote:

> The best approach would be Pootle of course, but I’m fine with sending
> you an email with the translation.

Once done the translation by e-mail, it would be good to store the
project on Pootle, that will allow those who don't have time or
resources today to still Be able to participate in some months when your
request will be lost in the mail list memory :)

Kind regards
Sophie
--
Sophie Gautier <[hidden email]>
Tel:+33683901545

sophi sophi

Re: [libreoffice-l10n] Google Play Store - in need of translation

Hi Thorsten,
On 08/02/2013 10:14, Thorsten Behrens wrote:
> [...]
>
> with our 4.0.0 release and the new Impress Remote for Android, TDF now
> has an official Google Play Store - first item there being:

So here is the FR tranlsation
Téléchargez l'application de contrôle de présentation à distance pour
LibreOffice !
Le contrôle à distance LibreOffice Impress est une application qui
interagit avec le diaporama à partir de votre appareil Android -
incluant la prévisualisation des diapositives, les notes de l'orateur et
plus encore.
LibreOffice est une suite bureautique puissante gratuite et open source
pour Windows, Mac et GNU/Linux qui vous offre six applications riches en
fonctionnalités pour vos besoins de production de documents et de
traitement des données : Writer, Calc, Impress, Draw, Math et Base.
Le support et la documentation sont fournis gratuitement par notre
grande communauté dédiée d'utilisateurs, de contributeurs et de
développeurs.
Téléchargez LibreOffice à partir de http://fr.libreoffice.org/telecharger/
LibreOffice et LibreOffice Impress Remote sont des logiciels développés
par la collectivité qui est un projet dépendant de l'organisation
caritative The Document Foundation.
Ce logiciel est développé par des utilisateurs tels que vous, qui
croient aux principes du logiciel libre et au partage de leur travaux
avec le monde d'une manière non restrictive. Venez nous rencontrer en
vous rendant sur http://fr.libreoffice.org/participer/
Martin Srebotnjak Martin Srebotnjak

Re: [libreoffice-l10n] Google Play Store - in need of translation

Hi, Thorsten,

below is the Slovenian text.

Thanks, m.

***

Prenesite brezplačen daljinec za predstavitve LibreOffice! Daljinec
LibreOffice Impress je program, s katerim krmilite potek predstavitev
s svoje naprave Android - vključno s predogledi prosojnic, opombami
govorca in drugim.

LibreOffice je sicer brezplačen in odprtokoden ter s funkcijami bogat
pisarniški paket za Windows, Mac OS X in Linux, ki ponuja šest
razkošnih programov za vse vaše potrebe pri izdelavi dokumentov in
obdelavi podatkov: Writer, Calc, Impress, Draw, Math in Base. Je
povsem poslovenjen, enostaven za namestitev in uporabo ter popolna
izbira za domače uporabnike, podjetja ter vladne in druge
organizacije. Vedno bo brezplačen in odprtokoden, kar je najboljše
jamstvo za neomejen, dolgoročen dostop do programja in lastnih
datotek. S paketom dobite tudi brezplačno kakovostno podporo in
dokumentacijo naše velike zveste skupnosti uporabnikov in razvijalcev.

Prenesite LibreOffice z naslova http://sl.libreoffice.org/prenosi/

Programje LibreOffice in Daljinec LibreOffice Impress razvija
skupnost, projekt pa vodi neprofitna fundacija The Document
Foundation.

Srečajmo se na http://sl.libreoffice.org/sodelujte/

Martin Srebotnjak wrote:
> below is the Slovenian text.

Thx, published.

Cheers,

-- Thorsten

Dimitris Spingos Dimitris Spingos

Re: [libreoffice-l10n] Google Play Store - in need of translation

???? 08/02/2013 05:58 ??, ?/? Dimitris Spingos ??????:

Valter Mura (Google Drive) Valter Mura (Google Drive)

In data venerdì 8 febbraio 2013 10:14:23, Thorsten Behrens ha scritto:

> [...]
> to best translate it - either by mailing me the plain text, or
> sticking it to pootle, or having 1-2 people here get access to the

could you please send to me the text to be translated?

TIA,

ciao
--
Valter
Open Source is better!

> [...]

> to best translate it - either by mailing me the plain text, or
> sticking it to pootle, or having 1-2 people here get access to the

Well ok, sorry, I'll copy the text and send to you the translation.

In the meanwhile, enjoy all:

http://youtu.be/YA2h9PrIUxs

:)

Ciao
--
Valter
Open Source is better!
KDE: www.kde.org
Kubuntu: www.kubuntu.org
LibreOffice: www.libreoffice.org

Tom Tom

Re: [libreoffice-l10n] Google Play Store - in need of translation

Hi :)
I think the text is

"
Description
Get yourself the free presentation remote control app for LibreOffice! The
LibreOffice Impress Remote is an app to interact with your slideshow
presentation from your Android device - including slide previews,
speaker notes, and more.
LibreOffice is the power-packed free, libre
and open source personal productivity suite for Windows, Mac and
GNU/Linux, that gives you six feature-rich applications for all your
document production and data processing needs: Writer, Calc, Impress,
Draw, Math and Base. Support and documentation is free from our large,
dedicated community of users, contributors and developers.
Download LibreOffice from http://www.libreoffice.org/download/
LibreOffice, and the LibreOffice Impress Remote, is community-driven and developed
software which is a project of the governing charitable organization,
The Document Foundation.
This software is developed by users, just like you, who believe in the principles of free software and in sharing their work with the world in a non-restrictive way. Meet us at
http://www.libreoffice.org/get-involved/"

Regards from
Tom :)

Next » 1234