lidmaatschap The Document Foundation

Next » 12

lidmaatschap The Document Foundation

Ter informatie:

LibreOffice wordt uitgegeven door The Document Foundation. TDF is een
onafhankelijke organisatie waar je lid van kunt worden.

Verschillende mensen uit Nederland en Vlaanderen zijn al lid, maar ik
denk dat er nog wel meer zijn die bijdragen aan de code, documentatie en
voorlichting, die zich als lid zouden kunnen aanmelden.

Er zijn géén aan het lidmaatschap verbonden kosten, wel verbonden mensen ;-)
En als ik me niet vergis, wordt er gewerkt aan @libreoffice.org
mailadressen...

Info:
http://www.documentfoundation.org/foundation/
http://wiki.documentfoundation.org/CommunityBylaws#Membership

met vr. groeten,

  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org

Re: lidmaatschap The Document Foundation

Hoi Cor

Ik wil me best aanmelden, maar zie niet hoe ik dit kan doen.

Groeten, Kees

Op 20 mei 2012 11:10 schreef Cor Nouws <[hidden email]> het volgende:

> [...]
>  - Cor
>  - http://nl.libreoffice.org

Re: lidmaatschap The Document Foundation

Dag Kees,

Kees Kriek wrote (21-05-12 07:42)

> Ik wil me best aanmelden, maar zie niet hoe ik dit kan doen.

Het 'application' formulier staat hier:

http://www.documentfoundation.org/foundation/application-for-tdf-community-membership/

Wel allemaal Engelstalig. Als dat een probleem is, moeten we eens
overleggen over vertalingen.

vr. groeten,

  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org

Rene Schouten-2 Rene Schouten-2

Re: lidmaatschap The Document Foundation

Hoi Cor,

Sluit me aan bij Kees, ook ik wil me best aanmelden (The Document
Foundation) maar kan even niet vinden waar.
Ben wil al lid van diverse mailing lijsten van Libre Office.

Net vriendelijke groet,

Rene Schouten

Op 21 mei 2012 07:42 schreef Kees Kriek <[hidden email]> het volgende:

> Hoi Cor
>
> Ik wil me best aanmelden, maar zie niet hoe ik dit kan doen.

> [...]

*Met vriendelijke groet,
René Schouten.

Voor: Webdesign/Webhosting Low - Budgetprijzen.

100,000 Hits Naar Uw Site! Klik Hier:
http://www.fwdigitaalict.nl.nl/?42215

Heeft u een vraag? [hidden email]*

Rene Schouten Rene Schouten

Re: lidmaatschap The Document Foundation

Hoi Cor,

Zal me z.s.m. aanmelden als Member, misschien wat voor de toekomst om het
het een en ander ook in het Nederlands mogelijk te maken.

Met vriendelijke groet,

Rene Schouten.

Op 21 mei 2012 08:10 schreef Cor Nouws <[hidden email]> het volgende:

> [...]
>
> Wel allemaal Engelstalig. Als dat een probleem is, moeten we eens

*Met vriendelijke groet,
René Schouten (Webdesigner).

[...]

Nog maar even een berichtje van mijn kant, wil me best als Member
aanmelden, maar zou het formulier niet in het NL kunnen worden weergegeven.
Mijn engels is niet zo goed dat het een en ander begrepen wordt, dit om
problemen of discussies na het invullen van het formulier te voorkomen.
Daar zit niemand op te wachten.

> [...]

> Wel allemaal Engelstalig. Als dat een probleem is, moeten we eens

*Met vriendelijke groet,
René Schouten (Webdesigner).

Webdesign/Webhosting Low - Budgetprijzen.

100,000 Hits Naar Uw Site! Klik Hier:
http://www.fwdigitaalict.nl.nl/?42215

Heeft u een vraag? [hidden email]*

Re: lidmaatschap The Document Foundation

Hoi Rene,

Rene Schouten wrote (21-05-12 08:11)

> Sluit me aan bij Kees, ook ik wil me best aanmelden (The Document
> Foundation) maar kan even niet vinden waar.
> Ben wil al lid van diverse mailing lijsten van Libre Office.

The Document Foundation is een meritocratisch geleide organisatie. Dat
wil zeggen dat de mensen die actief zijn de zeggenschap hebben. Dus  het
bestuur kiezen, in het bestuur gekozen kunnen worden, leden van het
Engineering Steering Committee (de groep die over technische zaken van
LibreOffice gaat) kiezen.
Er wordt bij aanmelding dus ook gevraagd waarmee je actief bent.
Het meest duidelijk in het product is dat natuurlijk bijdragen aan code,
vertalingen en testen.
Maar een heel grote groep is ook actief met documentatie, marketing en
voorlichting.

Als je lid wilt worden, maar nog niet zo actief bent, of er pas net
begint, moet je hier rekening mee houden. Dan is het misschien handiger
om nog een paar maandjes te wachten.

Een ander idee, wat ik wel eens heb gelezen, is een soort ondersteunend
lidmaatschap. Dat je TDF/LibreOffice een warm hart toedraagt maar zelf,
om wat voor reden dan ook, niet of weinig actief bent.
Daarvoor bestaat volgens mij nog niets.

vr. groeten

--
  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org

Rene Schouten-2 Rene Schouten-2

Re: lidmaatschap The Document Foundation

Hoi Cor,

Bedankt voor dit heldere antwoord, aanmelden voor mij heeft in deze dan nog
geen zin.
Misschien in een later stadium wel aanmelden als het mogelijk wordt voor
het ondertstaande als dit in het leven wordt geroepen:

Op 21 mei 2012 08:39 schreef Cor Nouws <[hidden email]> het volgende:

> [...]

http://www.fwdigitaalict.nl.nl/?42215

Heeft u een vraag? [hidden email]*

Re: lidmaatschap The Document Foundation

Rene Schouten wrote (21-05-12 08:54)

> Bedankt voor dit heldere antwoord, aanmelden voor mij heeft in deze dan nog
> geen zin.

OK, geen probleem. Je weet nooit wat er nog gaat gebeuren hè ;-)
En misschien had ik er gelijk een omschrijving bij kunnen doen, om het
verschil te maken tussen wat je meest hebt, een ondersteunend
lidmaatschap, en zoals het is bij onder andere TDF: lidmaatschap voor
actievelingen. Maar natuurlijk staat dat wel in de webpagina's waarnaar
ik had verwezen :-)

> Misschien in een later stadium wel aanmelden als het mogelijk wordt voor
> het ondertstaande als dit in het leven wordt geroepen:

Ik zal het eens voren brengen!

vr. groeten,

--
  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org

hdv@gmail hdv@gmail

On 2012-05-21 08:10, Cor Nouws wrote:

> [...]
>

> Wel allemaal Engelstalig. Als dat een probleem is, moeten we eens

Ha, kijk. Da's iets waar ik vrij makkelijk een bijdrage kan leveren. Als
het geen probleem is om tot eind van deze maand te moeten wachten, dan
wil ik best voor een Nederlandse vertaling zorgen. Eerder lukt me qua
agenda helaas niet. Zit met wat deadlines.

Grx HdV

Re: lidmaatschap The Document Foundation

Hi Cor

Op 21 mei 2012 19:24 schreef J.A. de Vries <[hidden email]> het
volgende:

> http://www.documentfoundation.org/foundation/application-for-tdf-community-membership/

Deze link is 'dood'.

Verder lees ik het volgende: 'An applicant preferably should be nominated
by an existing Member.'.
Is dit een vereiste? En hoe kan ik wie opgeven? (lekker cryptisch hè ;-))

Groeten, Kees

> [...]
> agenda helaas niet. Zit met wat deadlines.
>
> Grx HdV

Re: lidmaatschap The Document Foundation

Kees Kriek wrote (22-05-12 07:21)

> Deze link is 'dood'.

Hmm, gisteren nog niet. Ik zal het melden bij het website-project.

> Verder lees ik het volgende: 'An applicant preferably should be nominated
> by an existing Member.'.
> Is dit een vereiste? En hoe kan ik wie opgeven? (lekker cryptisch hè ;-))

Er wordt - als het formulier weer in de lucht is - gevraagd naar je
bijdragen. En daarbij referenties. Noemen van de mensen waarmee je
samenwerkt is voldoende.

vr.groeten,

--
  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org

Guy Voets Guy Voets

Op 22 mei 2012 07:40 schreef Cor Nouws <[hidden email]> het volgende:

> Er wordt - als het formulier weer in de lucht is - gevraagd naar je
> bijdragen. En daarbij referenties. Noemen van de mensen waarmee je
> [...]

Hoi Cor,

Je vroeg me een tijd geleden hoe ik bijdroeg aan LO (daar bleken twijfels
over te bestaan bij de powers that be van LO bij het herbekijken van mijn
lidmaatschap), ik noemde Leo Moons en hulp bij vertaling van handleidingen,
maar heb sindsdien niks meer gehoord...

mvg
--
Guy
using LibO 3.5.3 on a iMac Intel DualCore Lion

Re: lidmaatschap The Document Foundation

Hoi Guy,

Guy Voets wrote (23-05-12 11:40)

> Je vroeg me een tijd geleden hoe ik bijdroeg aan LO (daar bleken twijfels
> over te bestaan bij de powers that be van LO bij het herbekijken van mijn
> lidmaatschap),

Twijfels is een groot woord, maar het is niet duidelijk te zien
inderdaad wat je hebt gedaan. En daar kijk het Membership Committee wel
naar - waar zouden ze anders naar moeten kijken ;-)
Het MC wil mensen niet op een pietepeutrige manier de maat te nemen,
maar het lidmaatschap is een serieuze zaak, en bijdragen die daarvoor
kwalificeren zijn meer dan af en toe naar de lijst(en) mailen.

> ik noemde Leo Moons en hulp bij vertaling van handleidingen,
> maar heb sindsdien niks meer gehoord...

Ik heb van Leo begrepen dat je inderdaad helpt met vertalen - dus dan is
Leo het wel aan je verplicht dat ook te melden, als hij nieuw werk
aankondigt toch?
De vernieuwing van je lidmaatschap staat verder gewoon op de rol bij het
MC, dus komt er aan.

vr. groeten,

--
  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org

vpanter vpanter

Re: lidmaatschap The Document Foundation

Hallo,

Op 24-05-12 11:46, Cor Nouws schreef:

> [...]
> aankondigt toch?
> De vernieuwing van je lidmaatschap staat verder gewoon op de rol bij

Ik heb het nog even opgezocht, maar ik heb wel degelijk Guy vermeld en
bedankt bij het verschijnen van hoofdstuk 2 van de handleiding voor
beginners

Hallo allemaal,

Hierbij kan ik jullie meedelen dat het tweede deel van de Handleiding
voor beginners "LibreOffice Instellen" beschikbaar is op de website van
nl.LibreOffice.org [1] alsook op ODFAuthors.org [2].

Mijn bijzondere dank gaat uit naar Jan de Jong en Guy Voets voor hun
niet aflatende hulp bij de totstandkoming van dit werk.

Vriendelijke groeten

[1] http://nl.libreoffice.org/ondersteuning/documentatie/
[2] http://www.odfauthors.org/libreoffice/nederlands/welkom-bij-odfauthors

Unquote

Vriendelijke groeten,

--
Leo Moons
LibreOffice/nl

Nous sommes condamnés à être libres

Re: lidmaatschap The Document Foundation

Hoi Leo,

Leo Moons wrote (24-05-12 22:10)

> Ik heb het nog even opgezocht, maar ik heb wel degelijk Guy vermeld en
> bedankt bij het verschijnen van hoofdstuk 2 van de handleiding voor
> beginners

Mijn nederige verontschuldigingen. Helemaal over het hoofd gezien. Of ik
heb toevallig enkele andere aankondigingen gezien - heb ze alleen vanaf
november vorig jaar nog maar.

vr. groeten,

--
  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org

Re: lidmaatschap The Document Foundation

Hi Cor

De link werkte weer. Ik heb me aangemeld.

Groeten, Kees

Guy Voets Guy Voets

Op 24 mei 2012 22:10 schreef Leo Moons <[hidden email]> het volgende:

> [...]
>
> Mijn bijzondere dank gaat uit naar Jan de Jong en Guy Voets voor hun niet
> aflatende hulp bij de totstandkoming van dit werk.

Bedankt, Leo.
Is er trouwens nog nieuws van het vertaalfront?
Kees heeft commentaar gegeven bij het Macro-hoofdstuk, they're OK by me.
Ik ga op 17 juni op vakantie, voor een viertal weken.

mvg,
[...]

Sinds ik me als lid heb aangemeld (op 24 mei) heb ik niets meer vernomen.
Hoe kom je te weten of het lidmaatschap is geaccepteerd?

Groeten, Kees
Op 26 mei 2012 11:45 schreef Guy Voets <[hidden email]> het volgende:

> [...]
> -- please reply only to [hidden email] --
> Dodoes can't afford to have headaches

Re: lidmaatschap The Document Foundation

Tjonge zeg, die zijn raar! En blijkbaar hebben ze het op economisch
gebied helemaal voor elkaar. Ik vind haar echt getikt. Gelukkig neemt ze
het allemaal wel aan, wat Caesar Milan zegt.

Next » 12