moeilijk om bestanden op te slaan.

Theo van Nunen Theo van Nunen

moeilijk om bestanden op te slaan.

Beste lezers,

Vanaf ergens in versie 4 heb ik problemen met opslaan.
Het duurt wel minuten.
Het document is 15 pagina's en voorzien van plaatjes.
Zie https://www.dropbox.com/s/sdap60452d0j3h2/gimp_deel1.odt
Er komt bovenaan te staan (Writer reageert niet) en na minuten is het
toch opgeslagen.

Naast mijn Windows pc heb ik een Ubuntu 12.04 pc.
Hierop zit de OpenOffice versie 3.5 op en heb ik dit probleem niet.
Ik kan zo vaak ik wil na elke wijziging, en het binnen "normale" tijd
opslaan.

Kan iemand me helpen voor de Windows versie?

groeten Theo

Jan Ham Jan Ham

Re: moeilijk om bestanden op te slaan.

Beste lezers,
Dit probleem heb ik ook vanaf de laatste versie van LO maar dan met Calc
en er komt ook boven te staan (Calc reageert niet)
Het bestand wat ik op wil slaan is vrij eenvoudig en klein, ik werk met
Windows 7.
Graag ook hulp.

Groet
Jan

Dharma Singh Dharma Singh

Re: moeilijk om bestanden op te slaan.

Beste lezers,

Windows 8 LO 4.1.3.2
Zelf herken ik met mijn eigen LO bestanden het probleem niet, maar wellicht
zijn zowel mijn odt als ods bestanden zo klein dat het niet opvalt.

Met het *gimp_deel1.odt* bestand duurt het opslaan van veranderingen
inderdaad erg lang en verschijnt ook de mededeling *reageert niet*.
Ik heb zowel 2 als 4 pagina's uit dit bestand geselecteerd, respectievelijk
15 & 910 kB en als nieuw odt bestand opgeslagen en in beide veranderingen
aangebracht en daarna opgeslagen en dan treedt het verschijnsel niet op.

Ik vermoed dat de grootte van het bestand er iets mee te maken heeft, maar
waarom dat zo is weet ik niet.

Groet,

Dharma

Theo van Nunen Theo van Nunen

Re: moeilijk om bestanden op te slaan.

Beste lezers,
Dank je voor de moeite Dharma.
Van morgen nog eens getest en nu werkt het weer normaal ook na diverse
pogingen.
Het is niet stabiel het zelfde. Opslaan werkt nu weer normaal.
(kan zijn dat het probleem weer terug komt)??
De opmerking "reageert niet" kwam nadat de groene balk is gepasseerd ik
heb het toen met taakbeheer geforceerd afgesloten en toen bleek dat het
wel was opgeslagen.
Het bestand moest wel worden hersteld, er zit dus een risico in maar ik
had toch een backup die met de versie 3.5 op Ubuntu kan bewerken.
Het lijkt erop dat na het opslaan moeilijk kan worden afgesloten
Ik hoop dat programmeurs iets deze informatie kunnen doen.
Maar ik sluit een fout in Windows 7 ook niet uit want nu heb ik Windows
7 opnieuw gestart.
Ik heb gmeegemaakt dat The Gimp niet in NL wilde opstarten en dat lag
aan de omgevingsvariabele van Windows die niet op NL stond.
groeten Theo

Dharma Singh schreef op 5-12-2013 10:19:

> [...]
>
> Ik vermoed dat de grootte van het bestand er iets mee te maken heeft, maar

Juist na dit verhaal te hebben geschreven is het probleem weer terug.
Theo

John Bakker John Bakker

Re: moeilijk om bestanden op te slaan.

Theo

Het bestand is groot te noemen, ik denk dat het problemen geeft met opslaan
ik gebruik W7 met OO versie 4.0.6.2 en heb  geen problemen met opslaan

mogelijk is het beter de foto nog kleiner te maken, er zitten nu foto's
in die groet zijn dan een A4 met name afb 14 en 21.

succes
John

Alex Plantema Alex Plantema

Op donderdag 5 december 2013 11:46 schreef Theo van Nunen:

> Juist na dit verhaal te hebben geschreven is het probleem weer terug.

Wat een taal in die handleiding. Zomaar wat voorbeelden:

Groeps foto
Tekst kleur verloop en tekst omranding
Pleister klone Heal
vervagings radius
Voor en achtergrond kleuren
samen gevoegd
weg werken
het boven staande

Zie http://www.spatiegebruik.nl/

Alex.

Op donderdag 5 december 2013 14:05 schreef John Bakker:

> Het bestand is groot te noemen, ik denk dat het problemen geeft met
> opslaan ik gebruik W7 met OO versie 4.0.6.2 en heb  geen problemen
> met opslaan

Opslaan duurt bij mij 10 seconden op een 9 jaar oude pc met Windows XP,
dus het zal wel ergens anders aan liggen.

Alex.

Theo van Nunen Theo van Nunen

Re: moeilijk om bestanden op te slaan.

Beste lezers,
Mogelijk heb ik de oplossing.
Met de volgende stappen

 1. LibreOffice verwijderd met Revo Uninstaller (verwijderd beter dan
    Windows).
    Maar verwijderd nog niet alles.
 2. In de "verborgen map" Gebruiker naam -> AppData -> Roaming, map LO
    map verwijderd.
 3. In C -> Program Files(x86) -> achtergebleven LO verwijderd.
 4. Met Ccleaner alles opschonen.
 5. Met Eusing free registery cleaner, register verder opschonen.
    Ccleaner haalt ook niet alles weg.
 6. LO opnieuw geïnstalleerd.

LO verwijderen met software verwijderen is niet alles verwijderen. Daar
is ook niets op tegen omdat persoonlijke instellingen van werkbalken
blijven bestaan.
En nu heb ik weer een schone installatie naar mijn idee.

Ik zie nu (voorlopig) geen problemen meer en is snel met opslaan 3.5
seconden.
En zonder aan de plaatjes te wijzigen.

Opmerking: Verborgen mappen zichtbaar maken doe je onder "map en zoek
opties".

Groeten en dank aan allen die mee gezocht hebben aan de oplossing.
Theo

Theo van Nunen schreef op 5-12-2013 11:46:

> Juist na dit verhaal te hebben geschreven is het probleem weer terug.
> Theo

>>> 15 & 910 kB en als nieuw odt bestand opgeslagen en in beide

Michiel van Dam Michiel van Dam

Re: moeilijk om bestanden op te slaan.

unsubscribe!
ik heb al 6 keer aangegeven dat ik geen e-mails van libreoffice wens
te ontvangen, maar m'n mailbox stroomt maar vol!

Op 06-12-13 heeft Theo van Nunen<[hidden email]> het volgende geschreven:

> [...]
> opties".
>
> Groeten en dank aan allen die mee gezocht hebben aan de oplossing.

“To write as well as I can and learn as I go along. At the same time I
have my life which I enjoy and which is a damned good life."

drek drek

Re: moeilijk om bestanden op te slaan.

Hallo Michiel,

Dan moet je je uitschrijven. Dat kan niet door 'unsubscribe' ergens neer
te zetten, maar te lezen wat onderaan elke mail staat. In het Nederlands
staat er: "Uitschrijfinstructies: stuur een e-mail naar
[hidden email]".

Groeten, André

Op 06-12-13 11:41 schreef Michiel van Dam:

> [...]
> te ontvangen, maar m'n mailbox stroomt maar vol!
>
> Op 06-12-13 heeft Theo van Nunen<[hidden email]> het volgende geschreven:

Hai Michiel

Onder iedere mail van de vele mails die je hebt gekregen lees je:

Dus: als je van de mailinglist af wilt moet je een mailtje sturen naar "[hidden email]" en NIET naar "[hidden email]" zoals je nu (weer) gedaan hebt.
Hopen dat het dan lukt! Als je meer dan één email-adres hebt moet je ook nog goed kijken of je de opzeg-mail verstuurd VANUIT het adres waar de mailtjes naartoe gaan. Let daar ook goed op.
Pieter

 unsubscribe!
> ik heb al 6 keer aangegeven dat ik geen e-mails van libreoffice wens
> te ontvangen, maar m'n mailbox stroomt maar vol!

Uitschrijven Re: [nl-users] moeilijk om bestanden op te slaan.

Dag Michiel,

Michiel van Dam wrote (06-12-13 11:41)
> unsubscribe!
> ik heb al 6 keer aangegeven dat ik geen e-mails van libreoffice wens
> te ontvangen, maar m'n mailbox stroomt maar vol!

Onderaan deze mail staan instructies om je uit te schrijven.
Ten overvloede:

https://wiki.documentfoundation.org/Local_Mailing_Lists/nl#Uitschrijven.2C_afmelden

--
 - Cor Nouws
 - http://nl.libreoffice.org

Jan_Kol Jan_Kol

Re: moeilijk om bestanden op te slaan.

Theo

Even een vraag over Revo.   Welke verwijder optie gebruik je? In
principe gebruik ik altijd optie 4 en vind dan eigenlijk nooit meer
restjes.  Revo kijkt, voor zover ik weet, niet of een bestand verborgen
is of niet.  Het komt iets tegen dat met het programma samenhangt en
verwijdert het uit register of van de schijf.
Overigens zou je, naast Ccleaner, Wise Care 365 kunnen gebruiken.  Dat
heb ik ervaren als een prima opruimer, mede om de zaak een beetje op
snelheid te houden.  Wise Care 365 Free vind je hier:
http://download.cnet.com/Wise-Care-365-Free/3000-18512_4-75744630.html?tag=mncol;1

Jan

Theo van Nunen schreef op 06-12-2013 11:07:

> [...]
> opties".
>
> Groeten en dank aan allen die mee gezocht hebben aan de oplossing.

---
Dit e-mailbericht bevat geen virussen en malware omdat avast! Antivirus actief is.

Theo van Nunen Theo van Nunen

Re: moeilijk om bestanden op te slaan.

Hallo Jan,
Doorgaans heb ik altijd mijn twijfels of ik alles goed heb opgeruimd.
Maar ik gebruik Revo 1.95, Wise reg cleaner ken ik wel maar niet Wise
Care 365.
Ik ga die eens uit proberen, dank je voor je informatie.
Maar ga er niet van uit dat Revo alles weg haalt.

groeten Theo

Jan Kolloffel schreef op 6-12-2013 12:32:

> [...]
>

> Jan

> ---
> Dit e-mailbericht bevat geen virussen en malware omdat avast!

Dharma Singh Dharma Singh

Re: moeilijk om bestanden op te slaan.

Ik gebruik Revo Pro v. 3.0.7.0 [windows 8]
Wanneer je rechtsklikt op een setupbestand [bv. exe of msi] zie je
o.a. *Installeren
met Revo Uninstaller Pro*.
Deze programma's vind je in Revo terug onder gevolgde programma's.
Mocht je één van deze gevolgde programma's deïnstalleren dan kan er je er
behoorlijk zeker van zijn dat alles verwijderd wordt, zeker als je bij
overgebleven *diep zoeken* kiest.

Of dit ook zo werkt met de freeware versie weet ik niet.

Op 6 december 2013 18:57 schreef Theo van Nunen <[hidden email]>:

> [...]
> Maar ga er niet van uit dat Revo alles weg haalt.
>
> groeten Theo

H. Harmsen H. Harmsen

Re: moeilijk om bestanden op te slaan.

Ik gebruik de freeware-versie, en voor zover ik kan nagaan ruiimt die ook
alles op. In elk geval voldoende, want ik heb al eens ervaren dat ik een
programma op proef niet voor de 2e keer kon installeren als ik het via
Windows of eigen deïnstallatie verwijderd had, maar wel via Revo. Je moet
overigens dan wel de meest vergaande optie kiezen ('Gevorderd'). Een
uitstekend programma!

Groet,
Harry Harmsen
Assen