mp4 in presentatie

Leo Moons-3 Leo Moons-3

mp4 in presentatie

Goede morgen,

Voor de presentatie die ik tijdens de LibreOffice conferentie wil geven,
zou ik een YouTube filmpje willen afspelen. Ik heb het filmpje
gedownload en staat als mp4 bestand op mijn laptop. Het lukt me om dit
filmpje af te spelen, maar het geluid hoor ik niet. Bij het afspelen met
mijn VLC media speler hoor ik het geluid wel. Kan iemand me raad geven
hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb LO 6.3.0.4 onder Ubuntu 18.04 draaien.

Alvast bedankt
Vriendelijke groeten

Leo

Kees Haremaker Kees Haremaker

Re: mp4 in presentatie

Probeer het met Windows player

Op wo 4 sep. 2019 om 09:35 schreef Leo Moons <[hidden email]>

> [...]
> hoe ik dit kan oplossen?
> Ik heb LO 6.3.0.4 onder Ubuntu 18.04 draaien.

Kees Haremaker vanaf mijn iPhone

Pierre François Pierre François

Re: mp4 in presentatie

Kees: het probleem ligt aan het afspelen van het filmpje vanuit
LibreOffice. Een externe player lost het probleem dus niet op, los van
het feit dat er op Ubuntu geen Windows player zit, maar wel (het veel
betere) VLC player, dat wel werkt, zoals Leo zegt.

Leo: kijk in de instellingen van het geluid welke output actief is
_tijdens_ het afspelen van het filmpje in LibreOffice en of het geluid
niet gedempt is.

Pierre

On 4/09/19 10:54, Kees Haremaker wrote:

> Probeer het met Windows player
>
> Op wo 4 sep. 2019 om 09:35 schreef Leo Moons <[hidden email]>

Cor de Boer Cor de Boer

Re: mp4 in presentatie

Dag allemaal.
Het kan ook zijn je in  VLC eerst in audio -> Audiotrack -> Track 1 o.i.d
moet kiezen.
Deze kan op disable staan.

Groeten
Cor de Boer

Op wo 4 sep. 2019 11:32 schreef Pierre François <[hidden email]>:

> [...]
>
> Leo: kijk in de instellingen van het geluid welke output actief is
> _tijdens_ het afspelen van het filmpje in LibreOffice en of het geluid

Leo Moons-3 Leo Moons-3

Re: mp4 in presentatie

Beste Pierre,

Bedankt voor het meedenken. Het afspelen van mijn mp4 met VLC media
speler is geen probleem, dus geen probleem wat betreft output lijkt me.
In LibreOffice is het geluid niet gedempt. Ik heb ook het bestand
geconverteerd naar AVI en MPEG4, maar geen resultaat.

Vriendelijke groeten

Leo

Op 4/09/19 om 11:05 schreef Pierre François:

> [...]
>
> Leo: kijk in de instellingen van het geluid welke output actief is
> _tijdens_ het afspelen van het filmpje in LibreOffice en of het geluid

Leo Moons-3 Leo Moons-3

Re: mp4 in presentatie

Beste Cor,

In de VLC media speler ondervind ik geen problemen, het is bij het
afspelen in LibreOffice dat ik de problemen ondervind.

Bedankt
Vriendelijke groeten

Leo