odt-document van ene naar andere computer

H. Harmsen H. Harmsen

odt-document van ene naar andere computer

Beste mensen,

Ik sta voor een raadsel: ik heb op mijn desktop en op mijn netbook allebei
dezelfde versie van LO (3.6.4.3) onder Windows 7 draaien.
Op het netbook heb ik een document gemaakt.
Dat zet ik daarna op een usb.
De usb steek ik in mijn desktop.
Als ik dan dat document open, krijg ik alleen maar rare tekens in het
document.

Ik heb op mijn netbook via kopiëren en plakken van het hele document een
nieuw document gemaakt.
Zelfde procedure om te verplaatsen naar de desktop, zelfde rare resultaat.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Dank alvast.

Groet,
Harry Harmsen
Assen

Maarten Bouter Maarten Bouter

Re: odt-document van ene naar andere computer

Harry,

Misschien een ontbrekend lettertype, probeer eens een stukje tekst met rare
tekens te markeren en het lettertype te wijzigen.

met vriendelijke groet,

Maarten

Dharma Singh Dharma Singh

Re: odt-document van ene naar andere computer

Hallo Harry,

Merkwaardig. Als u het bestand vanaf de usb-stick op het netbook opent,
wordt het daarop dan wel correct weergegeven?
Als u het bestand vanaf het netbook via e-mail als bijlage verzendt en het
vervolgens opent op de desktop, is het dan ook corrupt?

Groet,

Dharma

drek drek

Op 16-01-13 17:51 schreef H. Harmsen:

> [...]
> Zelfde procedure om te verplaatsen naar de desktop, zelfde rare resultaat.
> Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Beste Harry,

Heb je je usb-stick 'veilig verwijderd'?

Groeten, André

H. Harmsen H. Harmsen

Re: odt-document van ene naar andere computer

Beste mensen,

Dank voor het meedenken. En zo snel!
Intussen vermoed ik dat het iets met de usb-stick is.
Temeer daar het openen van het bestand vanaf de usb op het netbook ook rare
resultaten gaf (Dharma).
Ik heb de usb wel veilig verwijderd (André).
Iets met ontbrekende lettertypen lijkt mij niet waarschijnlijk (Maarten),
want het gat om Arial en dat staat op beide computers.
Ik heb dezelfde procedure nog eens met een andere usb gedaan, en nu gaat
het wel goed.

Probleem in die zin dus opgelost.

Groet,
Harry Harmsen
Assen

Op 16 januari 2013 18:02 schreef Maarten Bouter <[hidden email]> het
volgende:

Paul van Tooren Paul van Tooren

Re: odt-document van ene naar andere computer

Beste Harry,

Een suggestie:
Voor het overbrengen van bestanden kun je ook DropBox gebruiken  (of een
andere cloud-systeem, Skydrive etc.)
Dan heb je het "gedoe met een uSB-stick niet meer en kunnen er ook geen
tekens per ongeluk vergeten worden
waardoor het bestand corrupt raakt.

Met vriendelijke groeten,

Paul van Tooren

> [...]

> Zelfde procedure om te verplaatsen naar de desktop, zelfde rare resultaat.
> Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

deleted

H. Harmsen H. Harmsen

Re: odt-document van ene naar andere computer

Inderdaad, Paul, dat is een goede suggestie. Bedankt.
Intussen weet ik bijna zeker dat het aan de usb lag, want met een ander,
nieuw gemaakt, bestand had ik hetzelfde probleem. Intussen de usb opnieuw
geformateerd en nu gaat het wel goed.

Groet,
Harry Harmsen
Assen

Op 16 januari 2013 18:58 schreef Paul van Tooren
<[hidden email]>het volgende: