odt docx odp pptx

P. Roberto Bakker P. Roberto Bakker

odt docx odp pptx

Dag allen,

Laatst crashte een .docx-document, en ik las in het forum dat het beter is
om het in odt te bewerken en dan als het gereed is dan op te slaan als
.docx.
Dit deed ik ook zo bij een presentatie: eerst als .odp en vervolgens
opslaan in .pptx. Echter, toen zag de presentatie er anders uit, tekst was
soms niet meer zichtbaar bv. Maw, dan leek het mij toch beter om meteen in
.pptx te gaan werken.
Ik werk met spreadsheets voor statistische analyses: wat moet ik doen?
Eerst in .ods en dan opslaan in .xlsx voor analyse? - maar is er iets
veranderd in .xlsx net als wat bij .odp -> .pptx. Dat zou niet goed zijn
Klopt mijn redenering en zo ja, wat moet/kan ik doen?

Hartelijke groet en alvast mijn dank,

Roberto

Alex Plantema Alex Plantema

Re: odt docx odp pptx

Op donderdag 18 oktober 2018 16:03 schreef P. Roberto Bakker:

> [...]
> veranderd in .xlsx net als wat bij .odp -> .pptx. Dat zou niet goed
> zijn Klopt mijn redenering en zo ja, wat moet/kan ik doen?

Je verstrekt wel bar weinig informatie.
Als je alles in LibreOffice doet is het zinloos in een formaat van MS Office op te slaan.

Groeten

Alex.

Re: odt docx odp pptx

Het is ook niet heel erg noodzakelijk om je met docx, xmlx enz in te laten want de office suite van Microsoft leest én schijft al een aardige poos het Open Document formaat. Echt.

Op donderdag 18 oktober 2018 18:33:37 CEST schreef u:

> Je verstrekt wel bar weinig informatie.
> Als je alles in LibreOffice doet is het zinloos in een formaat van MS Office op te slaan.
>
> Groeten
>
> Alex.

Re: odt docx odp pptx

Dag Roberto,

P. Roberto Bakker schreef op 18-10-18 om 16:03:

> Laatst crashte een .docx-document, en ik las in het forum dat het beter is
> om het in odt te bewerken en dan als het gereed is dan op te slaan als
> .docx.

Een bijzonder advies :)
In LibreOffice worden regelmatig zaken verbeterd (en uitgebreid).
Belangrijke bron van 'informatie' zijn gebruikers die bijzondere zaken
melden. Het crashen van een docx bestand (en sowieso) is niet normaal.
Dus het maken van een bugmelding is nuttig!
  https://bugs.documentfoundation.org/enter_bug.cgi?product=LibreOffice

> [...]
> soms niet meer zichtbaar bv. Maw, dan leek het mij toch beter om meteen in

Het (afwisselend) werken met odp en pptx kan wel, maar dan zou ik
adviseren om het voor te bereiden.

> Ik werk met spreadsheets voor statistische analyses: wat moet ik doen?
> Eerst in .ods en dan opslaan in .xlsx voor analyse? - maar is er iets
> veranderd in .xlsx net als wat bij .odp -> .pptx. Dat zou niet goed zijn.

In algemene zin is het antwoord dat er niets verandert.
Uitwisseling met microsoft-excelbestandsformaten wordt goed ondersteunt.
En zijn dan ook allerlei functies toegevoegd de afgelopen jaren,
Excel-bugs geïntroduceerd (voor het werken in MS-bestanden) etc.
Maar er doen zich soms situaties voor waarbij nog verbetering mogelijk is.

> Klopt mijn redenering en zo ja, wat moet/kan ik doen?

Nadenken over je werkwijze - anderen geven al enige hints - en vooraf
wat testen.

Ik hoop dat je dit op weg helpt.
met een vriendelijke groet,

P. Roberto Bakker P. Roberto Bakker

Re: odt docx odp pptx

Dag allen,

Dank voor jullie informatie.
Wat betreft xlsx heb ik niet gezien dat er iets veranderd was, het was meer
mijn vrees omdat dat bij odp<->pptx was gebeurd. Vandaar mijn vraag.
@Cor Nouws <[hidden email]> wat bedoelde je dat het belangrijk is om
voor te bereiden bij afwisselend werken tussen odp en pptx

Hartelijke groet,

Roberto

Op maandag 22 oktober 2018 16:10 schreef P. Roberto Bakker:

> [...]
> mijn vraag. @Cor Nouws <[hidden email]> wat bedoelde je dat het
> belangrijk is om voor te bereiden bij afwisselend werken tussen odp

Het is niet zo handig als je er pas bij een presentatie achter komt dat het niet werkt.

Alex.

Re: odt docx odp pptx

Alex Plantema wrote on 10/22/18 6:07 PM:
> Het is niet zo handig als je er pas bij een presentatie achter komt dat
> het niet werkt.

Precies. Het meeste gaat goed tot uitstekend. Behalve dat ene ding wat
je toevallig net hebt toegevoegd ? ;)
Dus als je weet wat je hoe wilt presenteren, en je test dat, zit je safe.

P. Roberto Bakker P. Roberto Bakker

Re: odt docx odp pptx

Nu begrijp ik je zin.
Gelukkig had ik het gezien vóór de presentatie maar het was meer dat ik
niet begreep hoe zoiets kon gebeuren. ;-)
Nogmaals allen, veel dank.
Mvg

Op ma 22 okt. 2018 om 18:27 schreef Cor Nouws <[hidden email]>:

> [...]
> Cor Nouws
> GPD key ID: 0xB13480A6 - 591A 30A7 36A0 CE3C 3D28  A038 E49D 7365 B134 80A6

Wederom mail ik jullie omdat Impress vreemde dingen doet.
Ik kreeg van een collega haar pptx om mijn stukken tekst en dia's toe te
voegen. Nu bleek dat de achtergrond op de voorgrond kwam en de tekst achter
- dus onleesbaar. Mijn collega moest het weer aanpassen onder Powerpoint.

Verder zie ik bij het openen (ook na een update) alleen een dia die ik kan
bewerken - bij F5 zijn alle dia's te zien. Bij Beeld>Overzicht zijn de
dia's rechts kleine iconen die ik niet kan openen en dus niet kan bewerken;
nu bewerk ik ze via een omweg Beeld>Diasorteerder. De andere submenu's
onder Beeld geven geen mogelijkheid om te bewerken.
De dia's zijn in pptx en beter is om odp te gebruiken. Echter, ik ontvang
de pptx van collega's. Bovendien bij een nieuwe pptx onder odp zie ik ook
maar een dia.

Alvast bedankt en hartelijke groet,

Roberto

Op zo 4 nov. 2018 om 14:28 schreef P. Roberto Bakker <
[hidden email]>:

> [...]
> Gelukkig had ik het gezien vóór de presentatie maar het was meer dat ik
> niet begreep hoe zoiets kon gebeuren. ;-)

Aleidus  Aalderink Aleidus Aalderink

Re: odt docx odp pptx

Roberto,Meestal als ik pptx ontvang lees ik eerst in met impress en sla dan op in odp. Daarna bewerken en opslaan. Daar heb ik geen problemen mee. Terugzetten kan verschillen.Is dit de oplossing.Aleidus.Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.
-------- Oorspronkelijk bericht --------Van: "P. Roberto Bakker" <[hidden email]> Datum: 15-04-19  10:17  (GMT+01:00) Aan: [hidden email] Onderwerp: Re: [nl-users] odt docx odp pptx Dag allen,Wederom mail ik jullie omdat Impress vreemde dingen doet.Ik kreeg van een collega haar pptx om mijn stukken tekst en dia's toe tevoegen. Nu bleek dat de achtergrond op de voorgrond kwam en de tekst achter- dus onleesbaar. Mijn collega moest het weer aanpassen onder Powerpoint.Verder zie ik bij het openen (ook na een update) alleen een dia die ik kanbewerken - bij F5 zijn alle dia's te zien. Bij Beeld>Overzicht zijn dedia's rechts kleine iconen die ik niet kan openen en dus niet kan bewerken;nu bewerk ik ze via een omweg Beeld>Diasorteerder. De andere submenu'sonder Beeld geven geen mogelijkheid om te bewerken.De dia's zijn in pptx en beter is om odp te gebruiken. Echter, ik ontvangde pptx van collega's. Bovendien bij een nieuwe pptx onder odp zie ik ookmaar een dia.Alvast bedankt en hartelijke groet,RobertoOp zo 4 nov. 2018 om 14:28 schreef P. Roberto Bakker <[hidden email]>:> Nu begrijp ik je zin.> Gelukkig had ik het gezien vóór de presentatie maar het was meer dat ik> niet begreep hoe zoiets kon gebeuren. ;-)> Nogmaals allen, veel dank.> Mvg>> Op ma 22 okt. 2018 om 18:27 schreef Cor Nouws <[hidden email]>:>>> Alex Plantema wrote on 10/22/18 6:07 PM:>> > Het is niet zo handig als je er pas bij een presentatie achter komt dat>> > het niet werkt.>>>> Precies. Het meeste gaat goed tot uitstekend. Behalve dat ene ding wat>> je toevallig net hebt toegevoegd ? ;)>> Dus als je weet wat je hoe wilt presenteren, en je test dat, zit je safe.>> vr. groet,>> Cor>>>> -->> Cor Nouws>> GPD key ID: 0xB13480A6 - 591A 30A7 36A0 CE3C 3D28  A038 E49D 7365 B134>> 80A6>> - vrijwilliger https://nl.libreoffice.org>> - volunteer https://www.libreoffice.org>> - Member Board The Document Foundation>> - http://www.nouenoff.nl / https://www.mijncloudoffice.nl>>>> -->> Unsubscribe instructions: E-mail to [hidden email]>> Posting guidelines + more: https://wiki.documentfoundation.org/Netiquette>> List archive: https://listarchives.libreoffice.org/nl/users/>> Privacy Policy: https://www.documentfoundation.org/privacy>>>-- Unsubscribe instructions: E-mail to [hidden email] guidelines + more: https://wiki.documentfoundation.org/NetiquetteList archive: https://listarchives.libreoffice.org/nl/users/Privacy Policy: https://www.documentfoundation.org/privacy