overzetten naar Ubuntu

Willem075 Willem075

overzetten naar Ubuntu

Dag Theo

Ge schrijft:
"In april loopt de ondersteuning van XP af en daarom zijn we vanuit
Seniorweb deze oude pc's aan het overzetten naar Ubuntu. "

Kunt ge eens toelichten hoe en waar dat dan gebeurt en van wie zijn de
PC's? Kan iemand zich daarvoor aanmelden of zo?

Vriendelijke groet,
Willem

mart en wil van der Krogt mart en wil van der Krogt

Re: overzetten naar Ubuntu

Hallo Willem,

Ik heb op het bericht van Theo al eerder gereageerd. Indien je interesse
hebt zou ik je kunnen helpen.
Kijk even op mijn website, wat er allemaal kan. www.krogtwil.nl
Je kunt via deze website ook direct met mij mailen.

Wil van der Krogt

Freek de Kruijf Freek de Kruijf

Re: overzetten naar Ubuntu

Op zaterdag 22 februari 2014 13:52:01 schreef mart en wil van der Krogt:
> [...]
> Kijk even op mijn website, wat er allemaal kan. www.krogtwil.nl
> Je kunt via deze website ook direct met mij mailen.

Binnen de HCC hebben aantal trainer vandaag training gehad in het overzetten
van Windows XP naar Linux. Dit is een speciale distributie, een subset van
openSUSE 13.1, met een Xfce bureaublad, maar natuurlijk wel LibreOffice.

--
vr.gr.

Freek de Kruijf

mart en wil van der Krogt mart en wil van der Krogt

Re: overzetten naar Ubuntu

Ik vraag me af of dit wel de beste keuze is om OpenSUSE te nemen i.p.v. een
Lubuntu versie.
Maar HCC zal er wel een reden voor hebben gehad.

Wil van der Krogt

> [...]

openSUSE 13.1, met een Xfce bureaublad, maar natuurlijk wel LibreOffice.

drek drek

Re: overzetten naar Ubuntu

De discussie gaat zo langzamerhand niet meer over LibreOffice, maar toch
mijn reactie.
M.i. is openSUSE met een lichte desktop een heel goede keus. OpenSUSE
staat kwalitatief erg hoog. Als je Ubuntu met openSUSE vergelijkt (dus
met de standaard desktops) vind ik openSUSE veel beter in gebruiksgemak
dan Ubuntu. Ubuntu is weer beter in hardwareherkenning. Voor absolute
beginners is Ubuntu misschien beter, maar als je iets meer wilt, dan
loop ik tegen de grenzen aan. Dan is openSUSE weer veel beter. En dan
doe ik nog bijzonder weinig met de commandline. Ik compileer niets en
gebruik de standaard programma's.

Groeten, André

Op 22-02-14 18:55 schreef mart en wil van der Krogt:

> [...]
> van
> openSUSE 13.1, met een Xfce bureaublad, maar natuurlijk wel LibreOffice.

Theo van Nunen Theo van Nunen

Re: overzetten naar Ubuntu

Dag Willem,

De ondersteuning naar Linux (Ubuntu) doen we in Deurne.
Zie http://sswd.nl/thema.html onderaan van deze pagina.
We doen dit voor leden van SSWD.
Maar ik weet bij het HCC waar ik de laatste keer heb mee geholpen met
XP's overzetten naar Linux Mint zijn ze van plan dit ergens in april nog
eens te doen. Iedereen was daar welkom in de laatste bijeenkomst.
De mint versie is een lichtere versie dan Ubuntu.
Persoonlijk spreekt me de Ubuntu meer aan ik gebruik het al rond de 6
jaar met tevredenheid.
Ik kan deze site https://sites.google.com/site/computertip/ van harte
aanbevelen en als je deze bezoekt klik dan ook even op de reclames dan
steun je Piet die deze site heeft opgezet.
Je hebt voor de installatie een opstart schijf nodig.
Die kun je hier http://www.ubuntu-nl.org/download downloaden.
Je krijgt dan een ISO bestand waarvoor een DVD nodig hebt.
Deze moet je als een image branden daarvoor kun je Infra Recorder voor
gebruiken
http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/InfraRecorder%20cd%20en%20dvd%20brander

PC opstarten vanaf de DVD speler, kies voor proberen (dan blijft alles
nog op je pc staan) hiermee kun je uitproberen of je wireless het doet,
mogelijk je printer en geluid controleren. Daarna kun je besluiten of je
wil installeren.

Ubuntu is het veiligste besturings-programma zie
http://webwereld.nl/beveiliging/81036-britse-geheime-dienst-ubuntu is
het veiligst volgens de Britse geheime dienst.

Succes en groeten Theo

Willem075 schreef op 22-2-2014 13:21:

> [...]
>
> Kunt ge eens toelichten hoe en waar dat dan gebeurt en van wie zijn de
> PC's? Kan iemand zich daarvoor aanmelden of zo?

Johan Vermeulen Johan Vermeulen

Re: overzetten naar Ubuntu

Beste Allemaal,

welke Linux-versie het ook is, ik juich dit toe. Ik denk wel dat dit
zich uitsluitend in Nederland afspeelt?
Zelf werk ik voor een organisatie die vooral met Centos werkt ( ook op
desktop/laptop ).

Ik zag iets over scannen met een Brother? Ijk heb de mails iets te vlug
weggegooid.

Brother is de vriend van Linux, kijk op deze pagina voor scanner-drivers:

http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public_s/id/linux/en/download_scn.html

mvg, Johan

--
Johan Vermeulen
IT-medewerker

Powered by Linux.

op 22-02-14 19:20, Theo van Nunen schreef:

> [...]
> het veiligst volgens de Britse geheime dienst.
>
> Succes en groeten Theo

mart en wil van der Krogt mart en wil van der Krogt

Hallo Drek,
Bedankt voor je reactie.
Ik ga een dezer dagen SUSE uitproberen en kom er dan op terug.

Wil

> [...]

> van
> openSUSE 13.1, met een Xfce bureaublad, maar natuurlijk wel LibreOffice.

Alex Plantema Alex Plantema

Re: overzetten naar Ubuntu

Op zaterdag 22 februari 2014 19:20 schreef Theo van Nunen:

> Ubuntu is het veiligste besturings-programma zie
> http://webwereld.nl/beveiliging/81036-britse-geheime-dienst-ubuntu is
> het veiligst volgens de Britse geheime dienst.

Sinds we weten dat geheime diensten achterdeurtjes in software inbouwen is het oordeel van een geheime dienst geen aanbeveling meer.
Bovendien is Ubuntu de enige Linuxdistributie in deze test. Die zegt dus niets over hoe Linuxdistributies zich onderling verhouden qua veiligheid.

Alex.

Op zaterdag 22 februari 2014 18:55:42 schreef mart en wil van der Krogt:
> Ik vraag me af of dit wel de beste keuze is om OpenSUSE te nemen i.p.v. een
> Lubuntu versie.
> Maar HCC zal er wel een reden voor hebben gehad.
>
> Wil van der Krogt

De reden is dat je met openSUSE "met een paar muisklikken" een Live DVD/USB
image kunt maken speciaal toegespitst op een weinig krachtig systeem, waar nu
nog Windows XP op draait. Deze wordt speciaal met behulp van vrijwilligers van
openSUSE voor HCC gemaakt. Hiermee kun je dat systeem ook installeren. Daarna
heb je nog alle vrijheid om uit de gehele distributie van openSUSE 13.1
verdere keuzes te maken.

--
vr.gr.

Freek de Kruijf