"Plakken speciaal" in calc

Kees Kriek Kees Kriek

"Plakken speciaal" in calc

Allen Als ik in calc kies voor "plakken speciaal" dan staat "alles plakken" aangevinkt en daar onder alles behalve "getallen".Nu denk ik dat als je "plakken speciaal" kiest dat je dan juist de uitkomst van bijvoorbeeld een formule wilt plakken als getal.Je moet dan alles uit vinken en "getallen" aan vinken.Dit lijkt me nogal omslachtig.Mijn voortsel is om bij "plakken speciaal" standaard niets aangevinkt te hebben.Dan hoef je alleen aan te vinken wat je wilt.Dit werkt volgens mij ook zo in MS Excel.Als het merendeel hier hetzelfde over denkt kunnen we dit misschien als wijzigingsverzoek indienen. Groeten, Kees

lode van belle lode van belle

Re: "Plakken speciaal" in calc

Je hebt overschot van gelijk.
Het is wel omslachtig en je voorstel zou wel een verg
betering inhouden.

Lode

Op 23 februari 2012 10:06 schreef Kees Kriek <[hidden email]> het
volgende:

> [...]
> Excel.Als het merendeel hier hetzelfde over denkt kunnen we dit misschien
> als wijzigingsverzoek indienen. Groeten, Kees

eikenlaan 15
9470 denderleeuw
[hidden email]
+32 478 91 99 24

Winfried Donkers Winfried Donkers

RE: "Plakken speciaal" in calc

>Allen Als ik in calc kies voor "plakken speciaal" dan staat "alles plakken" aangevinkt en daar onder alles behalve >"getallen".Nu denk ik dat als je "plakken speciaal" kiest dat je dan juist de uitkomst van bijvoorbeeld een formule wilt >plakken als getal.Je moet dan alles uit vinken en "getallen" aan vinken.Dit lijkt me nogal omslachtig.Mijn voortsel is om bij >"plakken speciaal" standaard niets aangevinkt te hebben.Dan hoef je alleen aan te vinken wat je wilt.Dit werkt volgens mij ook >zo in MS Excel.Als het merendeel hier hetzelfde over denkt kunnen we dit misschien als wijzigingsverzoek indienen.

Beste Kees,
Wanneer je gebruik wilt maken van Opties, Bewerkingen of Cellen verplaatsen is het hinderlijk dat de vinkjes bij selectie niet staan zoals bij standaard plakken. De 'standaard'-instelling bij plakken speciaal is wat standaard gebeurt bij plakken. Alles wat speciaal is, geef je vervolgens zelf aan.
Mijn ervaring is dat het lang niet altijd zo is dat ik formules wil vervangen door getallen (resultaten), ik gebruik plakken speciaal minstens zo vaak om andere instellingen te wijzigen voor plakken. Er kan zoveel meer met plakken speciaal dan formules omzetten in (getal)waarden.
Zonder je willen af te vallen, wou ik een tegengeluid geven :)
Winfried

Kees Kriek Kees Kriek

RE: "Plakken speciaal" in calc

Hoi Winfried

> [...]

> om met 'lege opties' te starten en dan zelf aan kunt vinken wat je wilt?
Ik denk dat dat een kwestie van smaak is.
Een optie is uitgaan van de standaard en aangeven wat je speciaal (anders) wilt,
een andere optie is uitgaan van niets en aangeven wat je wilt.
En smaken verschillen, gelukkig maar, andesr wordt het zo saai :)
Winfried

VLB1 VLB1

Re: "Plakken speciaal" in calc

> [...]

> een andere optie is uitgaan van niets en aangeven wat je wilt.
> En smaken verschillen, gelukkig maar, andesr wordt het zo saai :)
Mijn ervaring is ook dat het omslachtig is eerst het vinkje open te
zetten en daarna alle vinkjes weg te halen, dus ik zou het ook een
verbetering vinden.

groet Frank

Joop Letteboer Joop Letteboer

Re: "Plakken speciaal" in calc

Op 23-02-12 10:06, Kees Kriek schreef:
> [...]
> mij ook zo in MS Excel.Als het merendeel hier hetzelfde over denkt
> kunnen we dit misschien als wijzigingsverzoek indienen.

+1

Groeten,
Joop

Re: "Plakken speciaal" in calc

Hoi allen,

Joop Letteboer wrote (25-02-12 13:44)

Mwah, met toetsenbord is het zo gebeurd. Spatie klikken haalt al gelijk
het vinkje bij 'Alles'weg, pijltje naar beneden en allee waar je wat
wilt veranderen weer spatieblak klikken...

> +1

Maar ja, niet iedereen werkt met het toetsenbord ;-)

Als je daar een verandering wil doorvoeren, of wilt bediscussiƫren, moet
je dat naar voren brengen op de internationale UX-lijst
(UserExperience):  [hidden email]

aanmelden via [hidden email] etc.

vr. groeten,

  - Cor