reeks doorvoeren

Roelof Everts Roelof Everts

reeks doorvoeren

Goedemiddag heren/dames,

wie kan mij helpen, als ik in calc een reeks cijfers wil doorvoeren 501,
503, 506, 509, enz krijg ik niet de reeks maar een random nummer.

Nu heb ik een poosje terug eenzelfde aktie gedaan maar toen moest ik
juist een random lijst hebben, wat heb ik toen om zeep geholpen dat de
juiste reeks niet meer verschijnt.

alvast bedankt,

met vriendelijke groet,

Roelof

Ivo ten Hagen Ivo ten Hagen

Re: reeks doorvoeren

Misschien met 500 beginnen?

Met vriendelijke groet
Ivo ten Hagen

> [...]
>
> Roelof

> All messages sent to this list will be publicly archived and cannot be deleted

John Bakker John Bakker

Re: reeks doorvoeren

Roelof Everts schreef op 5-2-2014 12:41:

> [...]
>
> Nu heb ik een poosje terug eenzelfde aktie gedaan maar toen moest ik
> juist een random lijst hebben, wat heb ik toen om zeep geholpen dat de

Roelof

Ik weet niet hou jij een reeks doorvoerd maar ik zou zeggen selecteer
503 t/m 509 en deze vervolgens op het zwarte vierkantje rechtsonder naar
beneden trekken, in de spreadsheet werkt het zo wel.

Gr
John

Roelof Everts Roelof Everts

Re: reeks doorvoeren

John,

Dat is nou juist wat ik wil doen maar wat niet werkt ik krijg een random
aan getallen.

gr.

Roelof

John Bakker schreef op 5-2-2014 13:06:

> [...]
> 503 t/m 509 en deze vervolgens op het zwarte vierkantje rechtsonder
> naar beneden trekken, in de spreadsheet werkt het zo wel.

drek drek

Re: reeks doorvoeren

Zoals Ivo al suggereerde: welke reeks wil je maken? Ik zie geen verband
tussen de getallen die je geeft. Calc dus waarschijnlijk ook niet.

Groeten, André

Op 05-02-14 13:13 schreef Roelof Everts:

> John,
>
> Dat is nou juist wat ik wil doen maar wat niet werkt ik krijg een
> random aan getallen.
>
> gr.
>
> Roelof

Re: reeks doorvoeren

DreK wrote (05-02-14 13:16)
> Zoals Ivo al suggereerde: welke reeks wil je maken? Ik zie geen verband
> tussen de getallen die je geeft. Calc dus waarschijnlijk ook niet.

Verhoging gaat steeds met één cijfer extra.
Dus je kunt er een formule voor maken, en de resultaten kopiëren en
plakken speciaal als getal.

Of ik denk ook met Bewerken > Vullen > Willekeurig nummer ..
maar dan moet je wel eerst uitvogelen hoe dat venster werkt ;)

- vrijwilliger http://nl.libreoffice.org
- volunteer http://www.libreoffice.org
- The Document Foundation Membership Committee Member

John Bakker John Bakker

> [...]

> Nu heb ik een poosje terug eenzelfde aktie gedaan maar toen moest ik
> juist een random lijst hebben, wat heb ik toen om zeep geholpen dat de

Roelof

Ik denk dat het probleem zit bij 501. Als ik de overige getallen bekijk
daar zit regelmaat in, de reeks zou dan moeten zijn 500, 503, 506, 509,
512 etc
dan klopt het

gr John

drek drek

Re: reeks doorvoeren

Op 05-02-14 13:53 schreef Cor Nouws:
> [...]
>
> Of ik denk ook met Bewerken > Vullen > Willekeurig nummer ..
> maar dan moet je wel eerst uitvogelen hoe dat venster werkt ;)
Mmm, ik zie in "501, 503, 506, 509, enz" nog steeds geen logisch verband...

Groeten, André

John Bakker John Bakker

Re: reeks doorvoeren

DreK schreef op 5-2-2014 14:15:

> Mmm, ik zie in "501, 503, 506, 509, enz" nog steeds geen logisch
> verband...
>
> Groeten, André

waarschijnlijk moet 501 veranderd worden in 500 dan gaat het wel goed

gr John

Re: reeks doorvoeren

DreK wrote (05-02-14 14:15)

> Mmm, ik zie in "501, 503, 506, 509, enz" nog steeds geen logisch verband...

Ik ben heel goed in wenskijken ..

zie ik +2, +3 ... denk ik dat de volgende wel +4 zal zijn ;)

- vrijwilliger http://nl.libreoffice.org
- volunteer http://www.libreoffice.org
- The Document Foundation Membership Committee Member

drek drek

Re: reeks doorvoeren

Op 05-02-14 14:34 schreef Cor Nouws:
> DreK wrote (05-02-14 14:15)
> Ik ben heel goed in wenskijken ..
>
> zie ik +2, +3 ... denk ik dat de volgende wel +4 zal zijn ;)
506 + 4 is helaas geen 509... :-)

Groeten, André

Roelof Everts Roelof Everts

Re: reeks doorvoeren

Bedankt John, dat was het probleem, begonnen met 500, 503, 506 enz. de
logica was ophogen met 3.
super deze helpdesk.

gr.

Roelof