standaard instellingen calc herstellen

Bert.van.Bergen Bert.van.Bergen

standaard instellingen calc herstellen

elke keer als ik calc opstart krijg ik een scherm waarbij de cellen zo klein zijn dat ik ze niet kan onderscheiden.
Hoe krijg ik de standaard instellingen weer terug?
Ik kan het wel herstellen door de CTRL toets ingedrukt te houden en met het scrolwiel op mijn muis te draaien.

H. Harmsen H. Harmsen

Re: standaard instellingen calc herstellen

Waarschijnlijk even een nieuw standaardsjabloon voor Calc maken?

Groet,
Harry Harmsen
Assen

Op 1 maart 2013 12:42 schreef <[hidden email]> het volgende:

> [...]
> het scrolwiel op mijn muis te draaien.

Bert.van.Bergen Bert.van.Bergen

Re: standaard instellingen calc herstellen

Harry,

dat wilde ik ook, maar zo eenvoudig als verwijderen van normal.dot bij MS
Office is het niet.
Of: instellen als standaard in Word/Excel.

Dus: hoe doe ik dat?

Ik heb al diverse nieuwere versies geïnstalleerd, het probleem wordt gewoon
mee over genomen.

grtjs Bert
Geertruidenberg

> [...]

> Hoe krijg ik de standaard instellingen weer terug?
> Ik kan het wel herstellen door de CTRL toets ingedrukt te houden en met

deleted

drek drek

Re: standaard instellingen calc herstellen

Beste Bert,

(Bij mij is het zo dat) als je de grootte van het werkblad (maar dit
geldt ook voor Writer en andere onderdelen) verandert met ctrl en je
muiswiel, dat Calc dit niet onthoudt. Als je nu rechtsonder op de
zoomslider klikt, onthoudt Calc (en Writer en ...) het wel.

Groeten, André

Op 01-03-13 13:10 schreef [hidden email]:

> [...]
> Assen

Bert.van.Bergen Bert.van.Bergen

Re: standaard instellingen calc herstellen

André,

perfect!!
het werkt inderdaad zo, bedankt!

grtjs Bert

> [...]

> Subject: Re: [nl-users] standaard instellingen calc herstellen
>
> Waarschijnlijk even een nieuw standaardsjabloon voor Calc maken?

Theo van Nunen Theo van Nunen

Re: standaard instellingen calc herstellen

Bert,
Kijk ook eens bij extra -> opties -> LibreOffice Calc -> algemeen -> tab
stops.
Misschien heb je hier iets aan.
Onder extra vindt je diverse instellingen.

groeten Theo