[sv-discuss] Översättning av knapp Fler...

Niklas Johansson Niklas Johansson

[sv-discuss] Översättning av knapp Fler...

För att ni ska förstå vad jag menar guidar jag er till knappen.

Starta Writer
Gå till menyn Format -> Sida...
Gå till fliken Sidfot
Här finns knappen Fler...

för att se vad som finns när du klickar på Fler...
Se till att "Sidfot på" är ikryssad

Jag skulle vilja förorda att vi ändrar översättningen till Mer... eller
möjligtvis
Fler alternativ... (är inte helt hundra på att detta får plats dock).

Eller är det bara jag som tycker att det lite konstigt med ordet Fler...
där?

--
Med vänlig hälsning
Niklas Johansson

Johnny Rosenberg Johnny Rosenberg

[sv-discuss] Re: [sv-discuss] Översättning av knapp Fler...

Den 9 december 2011 19:52 skrev Niklas Johansson <[hidden email]>:

> [...]
> Fler alternativ... (är inte helt hundra på att detta får plats dock).
>
> Eller är det bara jag som tycker att det lite konstigt med ordet Fler...

Håller med. ”Fler alternativ…” om det får plats, annars ”Mer…”.

Vänliga hälsningar

Johnny Rosenberg
ジョニー・ローゼンバーグ

Niklas Johansson Niklas Johansson

Re: [sv-discuss] Re: [sv-discuss] Översättning av knapp Fler...

Ska se om jag lyckas bygga LO med översättningsändringar som jag gjort
lokalt så att jag kan testa om "Fler alternativ..."
får plats. Då det är sista versionen som släpps med namnet 3.4 så bör vi
vara säkra på att texten får plats. Om jag lyckas
med bygget och ser att texten inte får plats så kommer jag ändra till
Mer... till 3.4.5 och 3.5.X. Förutsatt att ingen
opponerar sig förstås.

Med vänlig hälsning
Niklas Johansson

Johnny Rosenberg skrev 2011-12-09 19:58:

> Håller med. ”Fler alternativ…” om det får plats, annars ”Mer…”.
>

> Vänliga hälsningar
>
> Johnny Rosenberg
> ジョニー・ローゼンバーグ

Mike Björklind Mike Björklind

Re: [sv-discuss] Re: [sv-discuss] Översättning av knapp Fler...

Jag håller helt med Niklas!
Frågan är om det finns plats för "Fler Alternativ" eller om det räcker
med "Alternativ"?

Mvh
/Mike

Johnny Rosenberg skrev 2011-12-09 19:58:

> Håller med. ”Fler alternativ…” om det får plats, annars ”Mer…”.

> [...]

[sv-discuss] Re: [sv-discuss] Re: [sv-discuss] Översättning av knapp Fler...

Jag har haft lite problem att få in mina egna översättningar i mitt bygge.
Ska gör lite fler försök, tyvärr tar det lång tid att bygga och jag har
ganska begränsat med tid för tillfället.

/Niklas