[sv-users] Problem opening files

Peter-6 Peter-6

[sv-users] Problem opening files

Running Dell laptop with Windows 10, 64bits, Swedish version

I can't open doc or xls -files and gets a faulty message, but files
saved in odt works fine. Privies upgrading of Libreoffice behaved in the
same way for a while, but suddenly worked fine. This upgrade to
7.0.9.4.2 (x64), I have tried to use fore some weeks but the same
problem all the time.

This computer earlier used OpenOffice, but I found Libreoffice better
and switched over some years ago. The Microsoft office version have
never been used but there was a pre-installed offer.

I need help with function.

Bests

Peter

Lennart-2 Lennart-2

Re: [sv-users] Problem opening files

I have Libreoffice 7.0.4.2 and when I seek for updates it says, Libreoffice is already updated. Could it be that your version (7.0.9.4.2) is some kind of beta-version, that means experimental and should not be used for serious work? I usually haven't had any problems with beta-versions but it may be safer to use the latest recommended version, which, at present, is not 7.0.9.4.2. Any other explanation I don't have at the moment, others may have though.
Lennart

Is OpenOffice still installed, or did you remove absolutely everything from that installation? Even the user/your name/Appdata/Roaming?

Lennart-2 Lennart-2

[sv-users] "Svara till listan"

Hej!
Har märkt att många på den här listan (inklusive mig själv) bara svarar till inläggets avsändare, när det många gånger är bättre att svara till [hidden email]
 så att alla får del av svaret. På det sättet får ju alla del av lösningen och kan lära sig något. Det kanske varierar mellan olika mejltjänster, men när jag trycker på "svara" i ett mejl från [hidden email] så svarar det "by default" bara till personen som skickade mejlet. Jag måste välja "svara till listan" för att det ska gå till alla. Vet inte om detta går att ändra så att svara till [hidden email] blir första alternativet. Sen kan man ju välja själv om man ibland bara vill svara till den enskilda avsändaren.
Lennart

Jan Öhman-3 Jan Öhman-3

Johnny Rosenberg Johnny Rosenberg

Den tis 23 feb. 2021 kl 11:38 skrev Lennart <[hidden email]>:

> [...]
> går att ändra så att svara till [hidden email] blir första
> alternativet. Sen kan man ju välja själv om man ibland bara vill svara till

Själv använder jag Gmail och där funkar det på liknande sätt. För att svara
till listan måste man välja ”Svara alla” och då hamnar listan på Kopia och
den man svarar på Mottagare. Det är dock enkelt att ta bort och flytta. Jag
är själv medveten om detta, men glömmer ofta bort det ändå, eftersom det
inte fungerar på detta sätt med nästan någon av alla de andra listorna jag
är med i. Det är, vad jag kan komma på just nu, bara svenska och
internationella LibreOffice-listan som funkar på detta sätt. Folket bakom
hävdar förstås att deras sätt är det rätta och att det är Gmail som gör
fel, så det lär inte gå att få till någon ändring där, i alla fall. Man får
väl helt enkelt acceptera att det blir fel ibland.

Vänliga hälsningar

Johnny Rosenberg