totaal nieuw item aan toolbar/menu toevoegen...

totaal nieuw item aan toolbar/menu toevoegen...

Ik leerde laatst puur toevallig dat het gewoon mogelijk is om de "presenter console" te zien te krijgen van Impress wanneer je één scherm hebt. Dat kan gewoon.
Je opent de "Expert configuratie" (menu /Opties/Libreoffice/Geavanceerd/Expert configuratie). "In" de Expert configuratie zoek je naar "startalways" maar "startal" is al genoeg en je drukt op enter.
Je kan daar "false" in "true" veranderen door erop te klikken en klaar!
Nu zal impress wanneeer je op F5 drukt de "Prestenter console" laten zien.
Nu vraag ik me af:
kan ik dit gebeuren toevoegen aan een menubalk of werkbalk? Zodat ik niet die "Expert configuratie" in hoef?
Ik zie bijvoorbeeld "in" de Expert configuratie, onder, het woord "Toevoegen" staan. Dat geeft hoop maar verdere gevolgen heb ik van het drukken op die knop nog niet gemerkt.
Zou dit kunnen?

Re: totaal nieuw item aan toolbar/menu toevoegen...

Op wo 3 jul. 2019 om 20:56 schreef pieter <[hidden email]>:

> Ik leerde laatst puur toevallig dat het gewoon mogelijk is om de
> "presenter console" te zien te krijgen van Impress wanneer je één scherm
> hebt. Dat kan gewoon.

Dat is mooi.

> [...]
> Nu vraag ik me af:
> kan ik dit gebeuren toevoegen aan een menubalk of werkbalk? Zodat ik niet

Je hoeft dit toch maar één keer te doen?

Ik zie bijvoorbeeld "in" de Expert configuratie, onder, het woord
> "Toevoegen" staan. Dat geeft hoop maar verdere gevolgen heb ik van het
> drukken op die knop nog niet gemerkt.
> Zou dit kunnen?

Je zou bij Extra > Aanpassen kunnen kijken of het er dan bij staat. Zo ja,
dan kun je het aan het menu of een werkbalk kunnen toevoegen.

vr.gr. Kees

Re: totaal nieuw item aan toolbar/menu toevoegen...

Dank je voor je antwoord Kees.
Ik had al gekeken (eerst) in het menu /Extra/aanpassen. Maar voor zover ik kon zien staat het daar niet bij. Wat jij wil zeggen is dus: dan kan het niet...
Ik had mijn hoop gevestigd op dat misterieuze "Toevoegen".
Het is mij dat echt niet duidelijk waarom dat woord onderin het Expert configuratiescher staat....

Op do 4 jul. 2019 om 07:11 schreef pieter <[hidden email]>:

> [...]
> kon zien staat het daar niet bij. Wat jij wil zeggen is dus: dan kan het

Dat wil ik niet zeggen hoor. Ik weet lang niet alles :-)

Ik had mijn hoop gevestigd op dat misterieuze "Toevoegen".
> Het is mij dat echt niet duidelijk waarom dat woord onderin het Expert
> configuratiescher staat....

Helaas heb ik ook geen idee waar dit voor staat.

> [...]
> niet

> ja,

Re: totaal nieuw item aan toolbar/menu toevoegen...

Ik zie wel dat in Extra > Opties > Libreoffice Impress > Algemeen je de
presenter-console kunt in- en uitschakelen.

Op do 4 jul. 2019 om 08:03 schreef Kees Kriek <[hidden email]>:

> Dat wil ik niet zeggen hoor. Ik weet lang niet alles :-)
>
> Ik had mijn hoop gevestigd op dat misterieuze "Toevoegen".
>>

> Helaas heb ik ook geen idee waar dit voor staat.

Re: totaal nieuw item aan toolbar/menu toevoegen...

Ja, je kan de Presenter console in- en uitschakelen in de opties. Hij staat standaard "aan". En dat is ook prachtig. Het is denk ik een fijn hulpmiddel voor iemand die presenteert. Met "volgende dia", looptijd van de presentatie, en vooral de "notities". Maar het kan zijn dat een spreker daar geen behoefte aan heeft. Dan zet hij het uit. Dan heeft hij hetzelfde op zijn scherm als het publiek.

pieter wrote on 7/4/19 7:11 AM:

> Ik had mijn hoop gevestigd op dat mysterieuze "Toevoegen". Het is mij
> dat echt niet duidelijk waarom dat woord onderin het Expert
> configuratiescherm staat....

In het Engels staat er
  Edit | Reset | OK | Cancel
in het NL
  Toevoegen | Beginwaarden | OK | Annuleren
Dus dat moet "Bewerken" zijn.

(Heb het gelijk aangepast in pootle, ID = GBiPy)