[tr-users] Çözüm Ortaklığı Meselesi

Zeki Bildirici Zeki Bildirici

[tr-users] Çözüm Ortaklığı Meselesi

Arkadaşlar merhaba,

Bildiğiniz gibi topluluğumuz gönüllü ve bireysel kullanıcıların etkileşimi
ile gidiyor. Fakat bildiğiniz üzere dünyada ve ülkemizde LibreOffice'e
kurumsal göç konusunda güzel gelişmeler oluyor.

Ben fırsat bulamıyorum, sağolsun sevgili Sabri Joinup(
http://joinup.ec.europa.eu/) sitesinden Avrupa'daki güzel göç hikayelerini
aktarıyor ara ara.

Neyse, hikaye kısmını geçelim. Hepimiz kurumsal göçün ne kadar önemli
olduğu ve profesyonel destek olmadan bunun gerçekleştirilmesinin zor
olduğunu bilmekteyiz.

Gönüllü olarak da karşılayamayacağımız bu işleri, Türkiye'de de yapabilecek
özgür yazılım şirketlerinin (benim bildiğim 1) olduğunu biliyoruz.

LibreOffice küresel pazarlama listesinde çözüm ortağı sertifikasyon
konusunda uzunca bir tartışma oldu fakat, bildiğiniz üzere Yönetim Kurulu
genel ürünle ilgili bir politika izlediğinden yerelde bizim ihtiyacımızı
görmüyor.

Benim önerim, bize ulaşan ve büyük göç planlayan firma ve kamu kuruluşları
için Pardus'takine benzer bir "Çözüm Ortağı" sayfası oluşturmak.

Şu anda tek bildiğimiz firma Özgür Yazılım A.Ş olduğu için ne kadar
objektif de olsak, karşımızdaki kişiler veya biz bile içimizde acaba ....
demesin diye birden fazla Çözüm Ortağı'na  gerek var diye düşünüyorum.

Böyle bir sayfa yapsak, bu sayfaya da çözüm ortaklarını koysak, çözüm
ortağı tespiti için ise, bir başvuru formu koysak ve armızdan piyasaya ve
kişilere hakim bir kaç kişi ile de formu değerlendirsek(bilgileri teyit
edip referansları arasak falan) nasıl olur diyorum.

Ben şöyle bir anahat hazırladım:
http://wiki.libreoffice.org.tr/%C3%87%C3%B6z%C3%BCm_Orta%C4%9F%C4%B1_Ba%C5%9Fvuru_Formu

En azından iki üç firma bulabilsek herkes adına daha sağlıklı olur. Hem göç
için istekli firmalara seçme şansı verilir hem de ikircik çıkmadan
LibreOffice ile çalışan firmaları gönül rahatlığıyla öneririz.

Fikirler yorumlar,

Selamlar, sevgiler

Birtan YILDIZ Birtan YILDIZ

[tr-users] Re: [tr-users] Çözüm Ortaklığı Meselesi

bence mantıklı bir adım olarak görünüyor. LKD nin zaten linux a destek
veren şirketler, çözüm ortakları gibi bir bölümü var. Buradan edineceğimiz
bilgilerle Bir email atsak eğer sizde ilgileniyorsanız lütfen kayıt edin
gibi güzel olur kanısındayım. veya lkd ye bildirsek böyle bir çalışmamız
var bir eposta atarmısınız diye o da olabilir. Olmadı lkd ve pardus
kullanıcıları eposta listelerine salık verelim. Duyan gören gelsin.

Oluşturulan kurul da artık uygunluğu denetler diye düşünüyorum.

--
Birtan YILDIZ <http://www.birtanyildiz.com>
BT Öğretmeni / IT Teacher <http://www.birtanyildiz.com>

Zeki Bildirici Zeki Bildirici

[tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Çözüm Ortaklığı Meselesi

Konu ile ilgili söyleyecekleri/önerileri olan yok mu :)

Zeki

06 Ara 2012 21:54 tarihinde "Zeki Bildirici" <[hidden email]> yazdı:

http://wiki.libreoffice.org.tr/%C3%87%C3%B6z%C3%BCm_Orta%C4%9F%C4%B1_Ba%C5%9Fvuru_Formu

Hem göç

> Konu ile ilgili söyleyecekleri/önerileri olan yok mu :)

Sanırım kimsenin fikri yok.

Zeki

Emel Aktas Emel Aktas

[tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Çözüm Ortaklığı Meselesi

Önerilerim ektedir.

--
Emel Aktas

Adil Akbaş Adil Akbaş

[tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Çözüm Ortaklığı Meselesi

Merhaba,

25 Ocak 2013 16:03 tarihinde Emel Aktas <[hidden email]> yazdı:
> Önerilerim ektedir.

Eki ben mi göremiyorum, yoksa eklemeyi mi unuttunuz acaba? Başka
göremeyen var mı?

--
Adil

Emel Aktas Emel Aktas

[tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Çözüm Ortaklığı Meselesi

tekrar gonderiyorum

--
Emel Aktas

Zeki Bildirici Zeki Bildirici

[tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Çözüm Ortaklığı Meselesi

Arkadaşlar merhaba,

Epey zaman önce açtığımız bu konuyu -ki yıl başı*, yıl bitmeden
tamamlayalım diyorum.

Konu neydi arkadaşım diyenler şu iletiden başlayabilir:
http://listarchives.libreoffice.org/tr/users/msg00096.html

Öneri yapmak için epey vaktimiz oldu fakat ek bir öneri gelmedi.
Haftasonuna kadar aşağıdaki şablona eklenmesini istediğiniz bir şeyler
varsa çekinmeden yazın:

Şirket adı: ............

Şirketiniz Adres ve İletişim Bilgileri: ............

LibreOffice Konusunda Deneyim

*LibreOffice konusunda teknik yeterliliğe sahip kaç personeliniz var?

*Daha önce LibreOffice ile ilgili herhangi bir hizmet verdiniz mi
(Göç, Eğitim, Teknik Destek vb.)? Verdiniz ise hangi firmalara ne tür
hizmetler verdiniz? Ayrıntılı şekilde belirtiniz.

*LibreOffice'e kod anlamında müdahale edebilecek, gerektiğinde kod
katkısı verebilecek, yama yazabilecek çalışanınız var mı?

*Daha önce herhangi bir çalışanınız LibreOffice hata izleme sistemine
herhangi bir hata kaydı girdi mi? Veya herhangi bir hata kaydını çözdü
mü?

*Şirketiniz çalışanları, LibreOffice ile ilgili herhangi bir belge ya
da yönerge yazdı mı?

*Şirketinizin daha önce özgür yazılım konusunda farklı iş deneyimleri
oldu mu? Firmanız özgür yazılım konusunda herhangi bir etkinliğe
katıldı mı?

Referanslar

*Şirketinizle ve şirketinizin LibreOffice ile ilgili çalışmaları
konusunda bilgi alabileceğimiz (şirketiniz dışındaki) kişileri
belirtiniz.

--------------------------------------

Çözüm ortaklığı için başvuru yapacak şirketleri değerlendirmek için
aramızda gönüllü olan var mı? 5 kişilik bir ekip nasıl sizce?

Benim önerim, özgür yazılım sektörünü iyi tanıyan Necdet Hoca'nın bu
ekipt yer alması.

Yıl başından önce harekete geçelim, eski yıldan artık iş kalmasın derim :)

Kolaylıklar,
Zeki

Zeki Bildirici Zeki Bildirici

[tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Çözüm Ortaklığı Meselesi

13 Aralık 2013 10:59 tarihinde Birtan YILDIZ <[hidden email]> yazdı:
> Merhaba,
Birtan hocam merhaba,
> Ben ilk mesajda da yazayım demiştim ancak unutmuşum :) Bu fatih projesindeki
> tahtalarda lisanslı ms office ürünleri değil libreoffice yüklü geliyor. bu
> manada baktığımızda ciddi bir kullanıcı sayısı var ve artarak devam edecek
> gibi gözüküyor. Ancak listeye eklemek nasıl olur sizce? eklemek için yeğitek
> e bir yazıp cevap mı beklesek ne dersiniz?

Fatih çok kapalı ve nasıl gittiğini, içinde LibreOffice'in ne şekilde
yer aldığını ve neye ihtiyaç olduğunu dahi bilmediğimiz bir şekilde
ilerliyor.

Benim şahsen hiç bir fikrim yok. Bilgisi olan var mı?

Ayrıca normal bir çözüm ortaklığıyla Fatih'e özel bir ortaklık
arasındaki fark diğer işletmeler açısından ne önem ifade eder
bilemiyorum. Hali hazırda kapsayıcı bir form oluşturduk bence.

Ama şunu yapabilirsek -hem yerel hem de küresel tanıtım için-süper
olur, Yeğitek dediğiniz yere veya her neresi ilgileniyorsa oraya, şu
anda Fatih Projesi ve LibreOffice'in durumunu; kaç bilgisayar ve
akıllı tahtada kurulu olduğunu. MEB müfredatında LibreOffice'in
anlatıldığı derslerin olup olmadığı(sdanıyorum hem ilköğretimde hem de
üniversitelerde anlatılıyor-Twitter'da öğrenciler LibreOffice sınavı
deyip duruyor).

Bunlar tanıtım için edinmemiz gereken asgari bilgiler.

Aslında bu proje doğru ilerleseydi ve birieri ya bizle ya da The
Document Foundation ile iletişime geçseydi, LibreOffice'in tablet
sürümünü MEB-Fatih sponsorluğunda geliştirilmesi sağlanabilirdi. Halen
yapılabilir.

Sorarken Ttablet üzerindeki ofis yazılımı ihtiyacının nasıl
giderileceğini de sormak çok iyi olur.

Birtan hocam sen bu soruları sorabilir misin? bunu libreoffice.org.tr
uzantılı bir adresten de iletebiliriz. Tanınan resmi bir yapı
olmadığımız için Türkiye Topluluğu adına tüzel kişilik olarak
girişimde bulunamayabiliriz, ama TDF tüzel kişiliği olan bir kurum.
Oradan da bu konuda bir şeyler dürtülebilir.

Ama hepsi MEB'in vizyon-ihtiyaç kesişimiyle ilgili. Bir de projeden
birilerine ulaşmak lazım.

Denemekten zarar çıkmaz derim ben.

Saygılarımla,
Zeki

Volkan Evrin Volkan Evrin

[tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Çözüm Ortaklığı Meselesi

Merhaba,

Bir baglanti kurulur da "kurumsal" destek gerekirse, biz seve seve
içinde oluruz... Fatih çalışmaları kapsamındaki konularda Akgül hocanın
da desteği-bağlantıları önemli katkı sağlayabilir...

VolkanEvrin
LKD

[tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Çözüm Ortaklığı Meselesi
From: Zeki Bildirici <[hidden email]>
To: Birtan YILDIZ <[hidden email]>
CC: "[hidden email]" <[hidden email]>
Date: 15-12-2013 22:50

Zeki Bildirici-2 Zeki Bildirici-2

[tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Re: [tr-users] Çözüm Ortaklığı Meselesi

Birtan hocam merhaba,

Fatih ve LibreOffice konusunda bir haber alabildik mi?

Kolaylıklar,
Zeki

16 Aralık 2013 00:53 tarihinde Volkan Evrin <[hidden email]> yazdı:

> [...]
> içinde oluruz... Fatih çalışmaları kapsamındaki konularda Akgül hocanın
> da desteği-bağlantıları önemli katkı sağlayabilir...

Merhabalar,
Öncelikle çok özür dilerim. bir süredir dedemin sağlık problemleri ile
uğraşıyordum, hiç vakit bulamadım.

bir kaç gün içerisinde iletişime geçmiş olurum.

Tekrardan kusura bakmayın.

[...]

Çok geçmiş olsun hocam,
Önce sağlık ;) Acelesi yok bu işlerin.