[tr-users] LibreOfifce 4.4 duyuruldu

Zeki Bildirici-2 Zeki Bildirici-2

[tr-users] LibreOfifce 4.4 duyuruldu

Arkadaşlar merhaba,

Uzun zaman sonra yine sessizliği bozmaya değer haberler var.

- LibreOffice 4.4 duyuruldu:
http://blog.libreoffice.org.tr/2015/01/29/libreoffice-4-4-0in-final-surumu-duyuruldu/

Bu sürüm şimdiye kadarki en güzel LibreOffice sürümü, performans
olarak da iyileştirmeler var, bu sürümde ne var yok diye merak
ediyorsanız şu sayfaya bakabilirsiniz:
https://wiki.documentfoundation.org/ReleaseNotes/4.4

- Daha önemlisi bu sürümde arayüz %100 yardım da çok az sayıda diziyi
saymazsak %100, yeni sürümü neeredeyse tek başına çeviren Necdet
hoca'yı bu sürümde yalnız bıraktık, bir dahaki sürümde bütün çeviri
ekibi olarak daha fazla sorumluluk almalıyız.

- Yine bizim için önemli bir husus, yeni sürümün iki özelliği
ülkemizden Efe Gürkan Yalaman (Yeni Şablon Merkezi) ve Gökçen Eraslan
(PDF imzalama) tarafından geliştirildi. Gururluyuz.

- Yine güzel bir haber, LibreOffice Impress sunum yönetimi için yeni
bir uygulamamız var, Pebble Akıllı Saat sahipleri Gülşah Köse tarafdan
geliştirilen Pebble Remote uygulaması ile sunumlarını uzaktan havalı
şekilde yönetebilecekler: http://www.pebbleremote.com/

- Uygulama demişken LibreOffice'in Andorid sürümü ile ilgili iki güzel
haber de var:
 -- Collabora tarafından geliştirilen belge görüntüleyicisi duyuruldu:
http://blog.libreoffice.org.tr/2015/01/21/android-icin-libreoffice-goruntuleyici-beta-duyuruldu/

-- TDF'nin LibreOffice Andorid üsürmü için yaptığı ihale sonuçlandı,
ihale düzenleme ve bulut depolama kategorilerinde iki farklı firmaya
verildi, mart ortası gibi ilk beta sürümler gelecek:
http://blog.documentfoundation.org/2015/01/27/the-document-foundation-announces-the-results-of-the-android-tender/

Son olarak, TDF geçtiğimiz ay bir şablon tasarım yarışması düzenledi,
güzel şablonlar hazrılanmış, Türkçeleştirilip kullanılabilir:
https://wiki.documentfoundation.org/Design/Whiteboards/Templates_for_LibreOffice_4.4

Gelelim sonuna... Sitemiz eski sürüm, ilk fırsatta yeni tasarıma
geçelim derim, çevirilerimiz hazır zaten... Fakat ihtiyacımız olan
birkaç sayfa var: Öncelikle 4.4 sürüm yenilikleri sayfası için çeviri
yapabilecek var mı?
https://wiki.documentfoundation.org/ReleaseNotes/4.4

Kolaylıklar,
Zeki

Volkan Gezer Volkan Gezer

Re: [tr-users] LibreOfifce 4.4 duyuruldu

29 Ocak 2015 22:46 tarihinde Zeki Bildirici <[hidden email]> yazdı:

> [...]
> geçelim derim, çevirilerimiz hazır zaten... Fakat ihtiyacımız olan
> birkaç sayfa var: Öncelikle 4.4 sürüm yenilikleri sayfası için çeviri

Posta gelir gelmez, sonunu daha okumadan ben de bunu soracaktim.
Pootle araciligiyla dügme ve bazi ceviriler yapiliyordu. Bildigim
kadariyla bu tamam... Buyuk bir kismi da yine SilverStripe arayuzu ile
cevriliyodu. Benden baska su anda ceviri yapan var mi bilmiyorum ama
sanirim yaklasik %90lik kismi bitti. Metin ici baglantilar haric
cevirileri bir kez de onizleme ile gozden gecirdim. Bir an once bir
arkadas gozden gecirmede yardimci olabilirse hemen gecelim.

Kolay gelsin,
Volkan

> Kolaylıklar,
> Zeki

Necdet Yücel Necdet Yücel

[tr-users] Re: LibreOfifce 4.4 duyuruldu

Selamlar,

29 Ocak 2015 23:46 tarihinde Zeki Bildirici <[hidden email]>
yazdı:

> [...]
> hoca'yı bu sürümde yalnız bıraktık, bir dahaki sürümde bütün çeviri
> ekibi olarak daha fazla sorumluluk almalıyız.

 Gün geçmiyor ki yeni bir LO sürümü duyurulmasın. Yardım içeriğinde sadece
962 kelime kaldı çevrilmeyi bekleyen. Biriniz el atsanız da tamamlasak,
yaklaşık %100 demek yerine hepsini çevirdik diyebiliriz. Biliyorum herkesin
işi var ama bekledikçe de azalmıyor bu meret.

Kolaylıklar diliyorum.

---
ny