verwijderen getallenreeks

Martin /Nightowl/ Byttebier Martin /Nightowl/ Byttebier

verwijderen getallenreeks

Hallo,

Hoe kan ik getallenreeksen verwijderen uit een tekst?

Voorbeeld:

K. WS LAUWE(00535) - FC SP. HEESTERT(07168)
FC SP. HEESTERT(07168) - JONG VIJVE(09385)
FC SP. HEESTERT(07168) - F.C.E. KUURNE B(09486)

De getallen en haakjes moeten weg zodat ik uiteindelijk dit krijg:

K. WS LAUWE - FC SP. HEESTERT
FC SP. HEESTERT - JONG VIJVE
FC SP. HEESTERT - F.C.E. KUURNE B

Ik kan natuurlijk alles manueel doen, maar dit is nogal een tijdrovend
werk gezien het hier gaat om tientallen regels.

Ik gebruik Libreoffice 6.1.1.2 Linux versie.

Groeten,
Martin

--

UTSI: http://users.telenet.be/tos4ever/utsi.htm
Atari FTP-site: ftp://kurobox.serveftp.net:3021

Alex Plantema Alex Plantema

Re: verwijderen getallenreeks

Op zondag 16 september 2018 08:56 schreef Martin /Nightowl/ Byttebier:

> [...]
> FC SP. HEESTERT(07168) - F.C.E. KUURNE B(09486)
>
> De getallen en haakjes moeten weg zodat ik uiteindelijk dit krijg:

Selecteer de betreffende cellen. Klik daarna op Bewerken>Zoeken en vervangen.
Als het altijd 5 cijfers zijn: Zoeken naar: \(\d\d\d\d\d\)
Bij verschillende aantallen cijfers: Zoeken naar: \(\d+\)
Vervangen door: leeg laten
Onder Andere opties Reguliere uitdrukkingen aanvinken.
Klik tenslotte op Alles vervangen.

Alex.

Lamont J Lamont J

Re: verwijderen getallenreeks

hallo
één mogelijkheid :in een lus te werken waarbij je één na één de regel
"bekijkt" dan kan je bepalen op welke positie de eerste ( staat  en de
eerste ) dan kan je via tekstmanipulatie  functies zoals "links en "midden"
je eerste naam uit je regel plukken en in een cel kopiëren,  en op een
analoge manier het tweede deel in een andere cel nadien DIE twee cellen weer
samenvoegen : vergt een beetje "schrijfwerk" maar lukt aardig
Julien

Martin /Nightowl/ Byttebier Martin /Nightowl/ Byttebier

Re: verwijderen getallenreeks

Op Sun, 16 Sep 2018 09:07:12 +0200
"Alex Plantema" <[hidden email]> schreef:

> [...]
> Vervangen door: leeg laten
> Onder Andere opties Reguliere uitdrukkingen aanvinken.

Hartelijk bedankt. Ik heb al een beetje van alles geprobeerd, maar kwam
er nooit uit. Jouw oplossing werkt perfect.

Groeten,
Martin

--

UTSI: http://users.telenet.be/tos4ever/utsi.htm
Atari FTP-site: ftp://kurobox.serveftp.net:3021
Running openSUSE Leap 15.0 / KDE 5.45.0

Gerrit Snijder Gerrit Snijder

Re: verwijderen getallenreeks

Hallo Martin,

Na selectie van de betreffende cellen, vul je bij "Zoeken en Vervangen" bij het vak "Zoeken" (*) in en verder klik je het vakje "Jokertekens" aan. Dan klik je op "Alles vervangen" en klaar is Kees.

Groeten,

Gerrit.

________________________________

> [...]

Atari FTP-site: ftp://kurobox.serveftp.net:3021
Running openSUSE Leap 15.0 / KDE 5.45.0

Martin /Nightowl/ Byttebier Martin /Nightowl/ Byttebier

Op Sun, 16 Sep 2018 10:50:56 +0000
Gerrit Snijder <[hidden email]> schreef:

> [...]
> Vervangen" bij het vak "Zoeken" (*) in en verder klik je het vakje
> "Jokertekens" aan. Dan klik je op "Alles vervangen" en klaar is Kees.

Ik veronderstel dat je met "jokertekens" "Reguliere expressie" bedoelt.

Deze optie staat aangevinkt maar de spreekwoordelijke Kees vindt geen
enkele overeenkomst. Zie onderstaande link

<URL:https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZECT17ZKwwBLJJJ0hByfO3qaXOPdmotX93y>

De oplossing die Alex Plantema me aanbood werkt perfect.

HCvdBurg HCvdBurg

RE: verwijderen getallenreeks

Hallo Martin,

De oplossing van Gerrit werkt wel degelijk, maar reguliere expressies zijn
geen jokertekens.

In de huidige versies van Calc onder Windows en Linux is er in de door jou
gestuurde afbeelding een vakje jokertekens dat aangevinkt kan worden. In jou
afbeelding staat dat niet, dus gebruik je mogelijk een oude(re) versie van
LO Calc. Ik sluit niet uit dat "jokertekens" zijn ondergebracht onder de
knop Attributen of Opmaak.

Met vriendelijke groet,
Henk van der Burg

[...]

Op Sun, 16 Sep 2018 15:42:31 +0200
<[hidden email]> schreef:

> [...]
> een oude(re) versie van LO Calc. Ik sluit niet uit dat "jokertekens"
> zijn ondergebracht onder de knop Attributen of Opmaak.

Ik gebruik Libreoffice 6.1.1

Inderdaad in Calc staat die optie, maar ik gebruikte LOwrite, waar die
optie waarschijnlijk niet nodig is en dus ontbreekt.

Voor alle duidelijkheid wat ik deed was gewoon tekst kopiëren uit
Firefox en deze in writer plakken om te bewerken.

<URL:https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZdIg17ZmiFU92uIA2kDJYUtertxMzXRqMTX>

Alvast bedankt voor de verduidelijking.

Martin