verwijderen van parallel versies

Frank van Lier Frank van Lier

verwijderen van parallel versies

Beste allen,

Graag zu ik willen weten hoe de geïnstalleerde parallel versies weer
gedeïnstalleerd kunnen worden?
Dit deed ik voorheen gewoon met Revo uninstall allen verschijnen de
parallelversies hier niet in.

--
Groet Frank

Re: verwijderen van parallel versies

Hoi Frank,

Frank van Lier wrote (26-01-13 15:01)

> Graag zu ik willen weten hoe de geïnstalleerde parallel versies weer
> gedeïnstalleerd kunnen worden?
> Dit deed ik voorheen gewoon met Revo uninstall allen verschijnen de
> parallelversies hier niet in.

Geen idee van Revo uninstall...
Maar met een op de juiste wijze parallel geïnstalleerde versie, kun je
gewoon de directory met de versie van LibreOffice weggooien.
En - indien je het gebruikersprofiels elders hebt geplaatst - ook die map.

  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org
  - www.librelex.org

Op 26 januari 2013 23:14 schreef Cor Nouws <[hidden email]> het volgende:

> [...]
> gewoon de directory met de versie van LibreOffice weggooien.
> En - indien je het gebruikersprofiels elders hebt geplaatst - ook die map.

In Windows kun je beter via het configuratiescherm kiezen voor programma
verwijderen. Dan verwijder je ook de registry-entries, die anders blijven
staan en voor vervuiling zorgen.

Groeten, Kees

> vr. groet,
> Cor
>
> --
>  - Cor
>  - http://nl.libreoffice.org
>  - www.librelex.org

H. Harmsen H. Harmsen

Re: verwijderen van parallel versies

Ik dacht nou juist dat als je in Windows programma's verwijdert geen
registry entrees verwijdert, of in elk geval niet alles. Of zie ik dat niet
goed?
En juist daarom gebruik ook ik Revo Uninstall, want daarmee kun je wél
alles opruimen.

Groet,
Harry Harmsen
Assen

Op 27 januari 2013 10:12 schreef Kees Kriek <[hidden email]> het
volgende:

> [...]
> verwijderen. Dan verwijder je ook de registry-entries, die anders blijven

Op 27 januari 2013 14:49 schreef H. Harmsen <[hidden email]> het
volgende:

> Ik dacht nou juist dat als je in Windows programma's verwijdert geen
> registry entrees verwijdert, of in elk geval niet alles. Of zie ik dat niet
> goed?

Registry entries worden wel verwijderd, maar inderdaad niet altijd alles.
Maar als Revo Uninstall niet werkt is via Windows altijd beter dan gewoon
de mappen weg gooien.

Groeten, Kees

> [...]
> Harry Harmsen
> Assen
>

> Op 27 januari 2013 10:12 schreef Kees Kriek <[hidden email]> het

H. Harmsen H. Harmsen

Re: verwijderen van parallel versies

Ben ik met je eens, Kees.
'Gewoon' mappen weggooien is nooit een goede optie om programma's te
verwijderen.
Zelf heb ik met Revo Uninstall nog nooit problemen gehad.
Ik werk soms ook met Advanced Uninstall Pro. Werkt ook prima.

Groet,
Harry Harmsen
Assen

Op 27 januari 2013 14:55 schreef Kees Kriek <[hidden email]> het
volgende:

> [...]
> Maar als Revo Uninstall niet werkt is via Windows altijd beter dan gewoon

drek drek

Re: verwijderen van parallel versies

Hallo,

Zeg nooit nooit. ;-)
Het 'gewoon' verwijderen van mappen kan een goede optie zijn als het
geïnstalleerde programma geen registerwijzigingen maakt en zich niet
laat zien in de geïnstalleerde programma's van Windows. De beta-versies
van LIbreOffice zijn zulke programma's (en er bestaan er veel meer...,
zie bijvoorbeeld portableapps.com). Van de LibreOffice-beta's kun je dus
'gewoon' de mappen verwijderen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet
weet of RC's deze eigenschap ook hebben.

Groeten, André

Op 27-01-13 14:59 schreef H. Harmsen:

> [...]
> Harry Harmsen
> Assen
>

> Op 27 januari 2013 14:55 schreef Kees Kriek <[hidden email]> het

drek drek

Re: verwijderen van parallel versies

Oeps, excuses. Onderstaande mail heb ik iets te snel verstuurd. Ik wilde
nog toevoegen, dat het over het algemeen niet handig is om zomaar mappen
te verwijderen, zoals ook gezegd wordt, maar dat er dus uitzonderingen
(zoals LO bèta) zijn.

Groeten, André

Op 27-01-13 16:54 schreef drek:

> [...]
> LibreOffice-beta's kun je dus 'gewoon' de mappen verwijderen. Ik moet
> eerlijk bekennen dat ik niet weet of RC's deze eigenschap ook hebben.

Jan_Kol Jan_Kol

Re: verwijderen van parallel versies

Inderdaad Harry, Revo uninstall verwijdert (veel) meer dan de standaard
de-installatie via het configuratiescherm.  Niet altijd, want soms is de
de-installatie van een programma wel correct en wordt dus alles
verwijderd, maar meestal blijven er resten achter.  Vanmiddag nog een
onwillige AVG verwijderd met Revo.  Na de standaard de-installatie, die
Revo eerst uitvoert, werden in de zware modus (optie 4) in de nog 473
items (!!) uit het register verwijderd en ook  nog een stel
achtergebleven mappen. Nog een voordeel van Revo is dat als je je
bedenkt er voordat de de-installatie begint een herstelpunt wordt
gemaakt (kan worden uitgezet) en je de de-installatie derhalve ongedaan
kunt maken, wat bij de standaard de-installatie alleen kan als je zelf
eerst een herstelpunt maakt (en wie denkt daar aan?).  Kortom: Revo
werkt grondiger.

Jan

Op 27-01-2013 14:49, H. Harmsen schreef:

> [...]
> goed?
> En juist daarom gebruik ook ik Revo Uninstall, want daarmee kun je wél

H. Harmsen H. Harmsen

Re: verwijderen van parallel versies

Leuk, Jan, nog zo'n enthousiasteling over Revo Uninstall.
Je beschrijft precies waarom ik het zo'n prettig programma vind.

Groet,
Harry Harmsen
Assen

Op 27 januari 2013 18:34 schreef Jan Kolloffel <[hidden email]> het
volgende:

> [...]
> de-installatie alleen kan als je zelf eerst een herstelpunt maakt (en wie
> denkt daar aan?).  Kortom: Revo werkt grondiger.

Dharma Singh Dharma Singh

Re: verwijderen van parallel versies

Het voordeel van de Pro versie is dat deze veel uitgebreider is dan de
vrije versie, waaronder het via Revo Uninstaller laten installeren en
volgen van programma's,
 waardoor bijv. parallelle versies gevonden worden en verwijderd kunnen
worden.

Op 27 januari 2013 21:47 schreef H. Harmsen <[hidden email]> het
volgende:

> [...]
> Harry Harmsen
> Assen
>

> Op 27 januari 2013 18:34 schreef Jan Kolloffel <[hidden email]> het

H. Harmsen wrote (27-01-13 14:59)
> Ben ik met je eens, Kees.
> 'Gewoon' mappen weggooien is nooit een goede optie om programma's te
> verwijderen.

Alleen is het bij wat wij 'parallel installeren noemen' zo, dat er geen
registry sleutels worden gemaakt  of gewijzigd.
Dus kan het hier wel zonder probleem.
André merkte dit al terecht op.

  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org
  - www.librelex.org

Re: verwijderen van parallel versies

drek wrote (27-01-13 16:54)

> [...]
> laat zien in de geïnstalleerde programma's van Windows. De beta-versies
> van LIbreOffice zijn zulke programma's (en er bestaan er veel meer...,

Weet je dat van die bèta's zeker?
Volgens mij verwar je het 'parallel installeren' met het 'installeren
zonder dat de normaal geïnstalleerde versie van LibreOffice wordt
vervangen'.
Dat laatste is van toepassing op een bèta.
Een bèta zal in de map \Program Files\LibreOffice\  een eigen map maken
en niet de installatie in (bijvoorbeeld) de map ..\3\ vervangen.

> zie bijvoorbeeld portableapps.com). Van de LibreOffice-beta's kun je dus
> 'gewoon' de mappen verwijderen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet
> weet of RC's deze eigenschap ook hebben.

Een release kandidaat vervangt wél een bestaande installatie. Daarom
verwijzen we op de download pagina naar de mogelijkheid van parallel
installeren.
(Wel leuk steeds die nieuwe dingen, maar je kunt er lekker druk mee zijn
:-) )

  - Cor
  - http://nl.libreoffice.org
  - www.librelex.org

Bert Bert

Re: verwijderen van parallel versies

unsubscribe van deze lijst, al maanden probeer ik dit